Az Áram Ára - bejegyzések HírÁram

Ajánlataink

Blog ketrecek

Az Áram Ára

Az Áram Ára egy fórum, ahol közérthetően beszélünk az energiáról. Szeretnénk rávilágítani mindazokra a tényezőkre, melyek lehetővé teszik, hogy van áram a laptopunkban, meleget ad a radiátor és van mit tankolni az autóba – és befolyásolják, hogy mindez mennyibe kerül (a fogyasztónak nap mint nap és az emberiségnek évezredek alatt).

Facebook

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

áfa (1) agri (1) akkumulátor (2) alga (1) alteo (7) alternatív energia (1) angyalok (1) ángyán józsef (1) apx endex (1) áram (6) áramár (7) áramfogyasztás (3) áramkimaradás (1) áramszámla (6) áramtolvaj (1) áramtőzsde (1) árapály (1) ártámogatás (1) ár apály (1) ásványkincs (1) Atomcsend (1) atomenergia (66) atomerőmű (2) az agyam eldobom (5) baktérium (1) bányászat (3) Barack Obama (1) Bártfai Béla (1) bencsik jános (17) benzin (5) benzinár (3) bert (2) bioakkumulátor (1) biodízel (2) bioenergetika (1) biogáz (2) biomassza (9) biomovies2011 (1) bioüzemanyag (7) Biztonsági készletezés (1) budapesti erőmű (2) carbon capture and storage (1) ccs (4) ceegex (1) chevron (1) chevy volt (1) clear water (1) clt (1) cmm (1) co2europipe (1) cogen europe (1) csővezeték (1) dalkia (1) david mackay (1) dekarbonizáció (3) déli áramlat (4) demo (1) démonok (1) desertec (1) dízel (3) Donald Trump (1) durban (5) e.on (3) ebrd (1) ecf (1) edf (2) Egyesült Államok (2) eia (2) eib (1) elektromos autó (4) elektromos fűtés (1) élelmiszertermelés (1) elfújta a szél (1) elmib (1) elmű (1) Elon Musk (1) előrefizetős mérőóra (3) elosztóhálózat (1) elszámolás (1) emfesz (1) emisszió (5) ENCO (1) enel (1) energetika (3) energetikai kutatások (1) energetikai tanúsítvány (1) energia (1) energiaár (4) energiacímke (1) energiafelhasználás (1) energiaforrás (3) energiahatékonyság (35) energiaklub (6) energialopás (1) energiamix (1) energiapiac (2) energiapolitika (38) energiastratégia (1) energiaszámla (1) energiaszolgáltatás (1) energiatanúsítvány (1) energiatárolás (2) energiatermelés (2) energiatőzsde (2) energiaügyi biztos (1) energia charta (1) energy roadmap 2050 (2) ensz (2) épületenergetika (8) erec (1) erőmű (2) esco (2) északi áramlat (3) etanol (1) ets (2) eu (1) euratom (1) európai kerékpáros szövetség (1) európai megújuló energia tanács (1) európai unió (6) Európai Unió (1) eurostream (1) extraprofit (1) e star (2) fagázosítás (1) fagylalt (1) fapellet (1) fatih birol (3) fejlesztés (1) Fellegi Tamás (1) fellegi tamás (3) felsmann balázs (1) fenntarthatóság (23) fenntartható energiagazdálkodás (2) fenyőfa (1) fgsz (3) Fidesz (1) film (1) földgáz (107) földgázár (6) földgáztároló (1) földhő (2) foratom (1) főtáv (1) freeway (1) fukusima (6) fűtés (4) fűtési szezon (2) fúzió (1) galvánelem (1) garantált szolgáltatások (1) gáz (3) gázár (7) gázhálózat (3) gázolaj (2) gázpalack (1) gazprom (28) gázszolgáltató (3) generátor (1) geotermális energia (1) geotermia (1) geotermikus energia (1) get (1) gigawattóra (1) gki (2) global statusz report (1) gop (2) greenpeace (2) günther oettinger (2) havi átlagkereset (1) háztartás (1) hibrid (1) hidegfúzió (1) híráram (126) hőenergia (1) hofmeister (1) Hollandia (1) Holoda Attila (1) hőmennyiség (1) Horváth Attila Imre (1) horváth péter (1) hosszú távú áramvásárlási szerződés (1) hőtermelés (2) hozam (1) htm (1) hulladék (2) hulladékégetés (2) hulladékkezelés (1) hupx (2) iaea (1) iea (18) ikervári vízierőmű (1) imf (1) innováció (1) interconnector (1) interjú (1) international energy agency (11) international thermonuclear experimental reactor (1) inter rao ues (1) irán (3) IRENA (1) IT (1) iter (2) itgi (1) james bond (1) japán (1) jet (1) jövedéki adó (1) kapcsolt energiatermelés (2) karácsonyfa (1) karbonadó (1) kát (7) kazáncsere program (1) keop (2) KEOP (2) kerékpár (1) kereskedőváltás (1) kikapcsolás (1) kilowattóra (1) kína (2) kiotói jegyzőkönyv (1) kiotói protokoll (1) kitermelés (1) KKV (1) KKV-k energiahatékonysága (1) klímacsúcs (3) klímakonferencia (1) klímaváltozás (6) kogeneráció (2) kolszkaja platform (1) komposztálás (1) kőolaj (24) környezetvédelem (1) kovács pál (3) közlekedés (1) Kozmosz (1) közműszolgáltatás (1) közvilágítás (3) kpmg (1) kutatás (1) lakás (1) lázár jános (6) led (2) lenr (1) lpg (1) mackay (1) magyar bányászati és földtani hivatal (1) magyar bányászati szövetség (1) magyar energiafogyasztók szövetsége (1) magyar energia hivatal (7) magyar megújuló energia platform (1) magyar megújuló energia szövetség (1) magyar szénhidrogén készletező szövetség (1) magyar szlovák gázvezeték (1) mavir (6) mbfh (1) medvegyev (2) megújuló (1) megújulóeneriga (4) megújuló energia (83) megújuló energiaforrás (33) megújuló energiaforrások (2) meh (6) MEKH (1) mesz (1) met (1) metár (15) mket (1) mmesz (1) mol (7) mosier boss (1) mszit (1) MSZKSZ (1) mtoe (1) mvm (15) nabucco (10) napelem (4) napenergia (50) napkollektor (4) ncst (2) negajoule (2) németh lászlóné (2) Németország (1) nemzeti fejlesztési minisztérium (18) nemzetközi atomenergia ügynökség (2) Nemzetközi Energia Ügynökság (1) nemzetközi energia ügynökség (5) nfm (15) nfü (1) norvégia (1) NS (1) nukleáris energia (4) nyári időszámítás (1) nyílászárócsere (1) oah (2) oecd (1) oettinger (3) ökológiai lábnyom (2) okos hálózat (1) okos mérés (2) olaj (2) olajalapú gazdaság (1) olajhomok (1) Olajos Péter (1) omv (1) opec (1) opel ampera (1) óraállítás (1) orbán viktor (3) oroszország (1) országgyűlés (2) országos atomenergia hivatal (1) összesküvés (1) ovit (1) paks (3) paksi atomerőmű (21) palagáz (4) pályázat (4) pannergy (2) pannonpower (1) papírbeton (1) passzívház (2) patzek (1) pb (1) pedelec (1) pellet (1) pőcze orsolya (1) portfoliobloger (1) portfolioblogger (64) professzorok batthyány köre (1) removal units (1) ren21 (2) rendszerhasználati díjak (3) rezsicsökkentés (6) rmu (1) robbantás (1) Roszatom (1) rwe (4) shell (2) smart grid (1) smart metering (3) stockholm (1) sustainable energy without the hot air (1) sütőolaj (1) swot (1) számlakép (1) szél (1) szélenergia (13) szemét (1) szén (7) szénbányászat (4) széndioxid (9) széndioxidkvóta (1) széndioxid adó (1) szénmonoxid (1) szén dioxid (2) szén monoxid (1) szivattyús tározós erőmű (1) szmog (1) taleyarkhan (1) tap (1) távfűtés (13) távhő (23) tecnhológia (1) termőföld (1) Tesla (1) Tesla Motors (1) tigáz (1) tisztaszén (1) tiszta energia (1) tokamak (1) tollway (1) törvény (1) tőzsde (3) tranzitvezeték (1) trigeneráció (1) tüzelőanyag-kereskedelem (1) tüzép (1) tűzifa (1) tve (1) új széchenyi terv (1) uniós források (1) USA (1) üzemanyag (14) üzemanyagár (7) vadócz péter (1) varró lászló (1) Varró László (1) vasút (1) védendő fogyasztó (1) vendégposzt (1) ver (1) vértesi erőmű (3) vertis (1) vestas (1) vet (1) vezetékjog (1) videó (1) villamosenergia rendszer (1) villamos energia (77) villanyautó (5) villanyszámla (1) vissza a jövőbe (1) vita (1) vízenergia (3) wec (1) wildhorse energy (1) windmade (1) world energy council (1) Wyoming (1) zbr (1) zöldáram (4) zöldbank (1) zöldenergia (2) zöldgazdaság (3) Címkefelhő

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Legfrissebb hírek

13. Üzemanyag a fritőzből

2011.09.30. 14:54 Az Áram Ára

 

Üzemanyag a fritőzbőlA teher nő, az autós nyög, a forgalom csökken. Mindez nem is meglepő, ha megnézzük az üzemanyag-árakat: a benzin literjének átlagára csaknem 400 forint, a gázolajé alig kevesebb, nagyjából 390. Kérdés, hogy az autós – mert a világgazdasági trendek és a kormány a jelekből ítélve tuti nem fogja – csökkentheti-e üzemanyagköltségeit, kiválthatja-e valami olcsóbbal a drága 95-öst vagy dízel üzemanyagot? A kérdés tehát adott, a válasz viszont trükkös: igen is, meg nem is, legálisan is, meg nem is – ergo meg is éri, meg nem is.
 

A teljes cikket elolvashatod az Áram Ára oldalán.

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
 

 

51 komment

Címkék: dízel benzin üzemanyag biodízel üzemanyagár lpg sütőolaj

A bejegyzés trackback címe:

https://azaramara.blog.hu/api/trackback/id/tr743267770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.09.30. 17:38:49

A dízel-LPG vegyes üzem is jó dolog lenne. Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás, lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsájtás.

totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/magyar_fejlesztes_gazt_a_dizelbe/

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.30. 17:47:10

LPG-hez kapcsolodoan a hatranyokhoz nehany szo:

- mar 200e forintert atalakithato az auto, papirozva, ha van sorozatengedely, akkor csak egy uj forgalmi kell, meg muszakira sincs szukseg (ha nincs, akkor egyedi engedely es az uj NKH muszaki miatt kozelebb vagyunk a 300e forinthoz. elso muszakit csak NKH allomason lehet, Budapesten pl: a Mozaik utca vagy a Vas Gereben utcaban)
Nagyobb muhelyeknel tobb autora van sorozatengedely, erdemes tajekodozni

- potkerektartalyok is megfelelo merettel rendelkeznek (brutto 40-48 vagy akar nagyobb terfogattal is), igy a csomagter megmarad. hatranya, hogy a hatotav igy redukalodik, de egy brutto 48 literes tartallyal (netto 40-42liter) boven autozhato 450-500km, felhasznalastol fuggoen

- en nem vettem eszre teljesitmeny romlast. sot, inkabb gyorsabb vezetesre sarkal, mert nem zavar ha 1-2 literrel tobbet fogyaszt a gyorsabb tempo miatt

- senkit sem erdekel a melygarazs, siman beparkolhatsz. bar legtobb plazaban van kijelolt LPG-parkolohely a felszinen, a tartofalaktol akar 2meterre... :)

Viszont kimarad egy nagy hatrany: az autot onnantol kezdve nem fogod tudni eladni normalis aron. aki ma gazosit, az sokat megy benzinessel, de annyit nem, hogy megerje dizellel jarni. jellemzoen taxisok, tanulovezetoautok es elenyeszo kisebbsegben a sporolni vagyok gazositanak. aki sporolni akar, nem "fillerb@szo", ahogy eloszeretettel hivjak oket :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.30. 17:52:27

megvalami: valoban sok kut van, de meg mindig keves. Budapesten foleg a pesti oldalon talalhatoak, videken azert meg nagyitoval kell keresni (autopalya kutakon Mo-n alig van LPG)

A holtankoljak.hu vagy GPS-re toltheto POI-k segitsegevel azert lehet talalni, ha az ember akar.

A legviccesebb, hogy BP-n majdnem 10%-l olcsobb az LPG, mint videken.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.30. 19:04:55

az E85 inkább 300 körül van mint 340.
lassan 100 forinttal olcsóbb,bár többet is fogyaszt belőle.

tamáskaresz 2011.09.30. 19:07:28

Mi az, hogy üzemanyagként felhasználás? És ha én a benzinkútnál nyilatkozom, hogy a benzint nem üzemanyagként, hanem tisztító- takarítószerként kívánom felhasználni, mentesülök a jövedéki adó megfizetése alól? Egy faszt. Ha senki nem kiváncsi arra, mire használom a benzint, az se érdekeljen senkit, mire használom a használt sütőolajat.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.30. 19:46:01

Ez a gázosítás rég téma, de mindig csak általánosságokat hallani.
Ha le lenne írva konkrétan, hogy akkor mennyivel csökken a csomagtartó, hogy működik ez az egész, hová lehet fordulni stb. akkor szerintem nagyon sokan belevágnának.
Kulcsrakész megoldások kellenek. Például az, hogy elviszem az autót a szervizeshez, és cakkompakk elintéz mindent: szerelést, engedélyeztetést stb. Ha el kell menni 77 helyre, mindenütt félnapokat várva, akkor inkább hagyja az ember a francba az egészet.

SvenH. (törölt) 2011.09.30. 21:40:26

nem ertem ha egy szemetegetomuben elegetik a szemetbe beledobott olajat az miert nem jo? miert kellene gyujtogetni a kis mennyisegeket?
amugy ugyanabban a szemetegetoben ha keves a dzsuz, akkor gazzal segitenek ra...

colizoli 2011.09.30. 22:13:43

Csak a nagyon régi dieselekben műxik ez az étolajos téma. Meg föleg csak nyáron. Télen belefagy a rendszerbe, meg minél tőbb elektrinoka van benne annál esélytelenebb.

colizoli 2011.09.30. 22:16:02

@Kara kán:
Ha elmész az egyik közeli szervizbe, ahol ilyennel foglalkoznak, akkor pontosan megmondják neked, merre mennyi hány méter

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.30. 23:04:40

@colizoli:
Tudom, de ha nem megyek el, akkor mi lesz?

musi 2011.10.01. 01:57:16

Házilag is tud bárki biodízelt csinálni használt étolajból. Csak sajnos metanol kell hozzá, amit nehéz beszerezni itthon. étolaj + metanol + lúg, a pontos arányt meg lehet találni neten, így kb 20 forintra jön ki 1 liter biodízel.

dennisthemenace 2011.10.01. 08:23:20

Tipikus magyar hulyeség.
A brit 3663 nevu cég naponta tobb száz teherautóval szállít élemiszereket uzemi konyháknak, éttermeknek és osszegyujti a használt sutoolajat, amivel a teherautóit tankolja. Buszkén hirdetik is, amiért a hulye magyarok bírságolnának...

Rocko- 2011.10.01. 11:49:47

@Kara kán: akkor nem lesz ilyened.

Rocko- 2011.10.01. 11:53:24

" természetesen az üzemanyag ára, mely literenként átlag 220 forint ma Magyarországon;"
ja, a legdrágább helyen.

"A fosszilis energiaforrások ellen folytatott harcunk utolsó – sajnos Magyarországon szintén ILLEGÁLIS – fegyvere a használt sütőolaj."
már ha direktben tankolod. ellenben ha beviszed molhoz, aki megtisztítja, ráteszi a hasznát, az áfát, akkor visszaveheted tőle a sütőolajadat. hát nem csodás a magyar állam? :)
amúgy ez annak tekintetében vicces, hogy van EU-s norma, milyen szintre kell emelni a megújuló energiaforrásokat (etanol, bioüzemanyag), erre a mostani adóemelt szisztémával pont ennek életterét zárják el.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.01. 15:09:01

@Kara kán:

www.medic-car.hu/oldal.php?oid=38

itt le van irva minden, szajbaragosan.

mint irtam a kommentemben, ha olyan autod van, amire van sorozatengedely (pl suzuki vagy egyeb nepszeru tipusok), akkor csak egy uj forgalmiert kell elfaradnod az okmanyirodaba. ellenkezo esetben akar 1 napod is elmegy az uj muszakira es az okmanyirodara. nabumm :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.01. 15:10:15

@Rocko-: multheten a Vagany utcai Mol kuton meg 205forintert adtak egy liter LPG-t, ezen a heten mar 213 :|

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.01. 15:11:30

@gergo: es eleg sok Mol kuton az emeles elott 212 volt az autogaz, most mar 220

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.01. 16:20:09

@gergo:
Nagyon köszönöm, egy ilyen válaszra vártam.
Nem tudom, hogy az én 2006-os Honda City-m (1.3 L L13A i-DSI SOHC I4) melyik kategóriába illeszkedik, de az árak elég barátságosak.
Én ugyan nem járok sokat, havonta általában csak kb. 1000 km-t, így nekem hosszabb ideig térülne meg, de szerintem még nekem is megéri.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.01. 16:25:39

Azt értem, hogy az LPG ára olcsóbb, litere 220 ft, de vajon 100 km-en ugyanannyi gázt eszik az autó, mint benzint?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.01. 16:31:13

@Kara kán:
Megvan a válasz: „Tehát azonos teljesítmény eléréséhez több üzemanyagra van szükség gázüzemben mint benzinüzemben. Ez mintegy 10-15 %-os fogyasztásnövekedést jelent literben számolva.” Ez akkor gyak. 250 ft-os benzint jelent.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.02. 00:31:19

Mondjam vagy mutassam?

Mutatom:
Kiszámítottam, hogy esetemben mennyire éri meg a gázosítás.
Kb. 3,5 év után fordulna pluszba a beruházás megtérülése a bezines üzemmódhoz képest.
Íme a grafikon: www.flickr.com/photos/epikurosz/6201341967/in/photostream/lightbox/
Ha valaki havi 1000 km-nél többet megy, annak biztosan megéri. Havi 1000 km alatt nem biztos, hogy érdemes belevágni, de az ilyen eset nagyon ritka.

Adani 2011.10.02. 10:19:56

Az LPG jó dolog, de valóban a csomagtartóban vna a gáztartály, egy kisautóban mint pl. egy Opel Corsa, amiben amúgy sem túl nagy a csomagtér gyakorlatilag nullára csökken a csomagtartó mérete. Pótkeréktartály? Na igen ,de akkor meg a pórkereket kell máshová tenni, ott vagy, ahol a part szakad. Vagy nem lesz pótkerék, de akkor defektnél ott állsz megfürödve.

A zöld(ebb) energiaforrást meg támogatni kellene, az E85-nél pl. támogatással, jövedéki adójának csökkentésével máris vonzóbb lehetne, az LPG szintúgy csak egy kis állami támogatás kéne.

Nem nagyon hallani itthon, de még nyugatabbra se a plug-in hibrid autókról. Ugyebár ezek úgy működnek, hogy villanymotor és benzinmotor együtt, meg nagy kapacitású akksik sőt újabban szuperkondenzátorok. Tisztán villanyhajtással képes kb. 100-120 km-t megtenni egy töltéssel. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy napi használatban akár egy csepp benzin nélkül képes pl. a napi ingázást abszolválni, a legtöbben amúgy is általában ennél rövidebb távon használják pl. napi munkába járásra vagy bevásárlásra az autót. Vagyis pl. az agglomerációban lakó egyszeri jómunkásember bejöhet vele a városba, munka után hazamegy esetleg be is vásárol, majd töltőre rakja. Ha meg hosszabb útra megy pl. vidékre rokonlátogatásra vagy nyaralni vagy kirándulni akkor meg ha elfogy a z áram akkor ott a benzinmotor azzal elmehet a világ végére is.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.02. 12:01:37

@Kara kán: orulok hogy segithettem:)

az autod szerintem egyedi engedelyes lesz, ami talan 10-20e forint kozott mozog beszerelohelytol fuggoen. ezenkivul NKH-nal masik 20e korul fogsz otthagyni es 6e forint az uj forgalmi dija is

Adani 2011.10.02. 12:42:59

Egyébként buszoknál meg nagyobb járműveknél van még olcsóbb dolog is, használnak CNG-t is asszem Szegeden van is pár busz, ami ezzel megy. Ez is gáz, csak épp légnemű állapotban lévő hasonló a földgázhoz. Személyautóba is lehet rakni, de mivel egy csomagtartó méretű tartályba nagyon kevés fér így nem túl jó, mert igaz, hogy olcsó, de egyrészt alig lehet valahol ilyet tankolni másrészt, nem tudna sokat menni vele egy autó. Buszokba viszont mehet, ott elfér a nagy tartály, hidrogénnel is lehet próbálkozni, ott is az a baj, hogy sokat kell vinni belőle. De buszokban elfér a nagy tartály.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.02. 16:56:03

@gergo:
Aszem én ezt most kihagyom. A pluszdíjakkal (230k ft lesz) nem 3,5, hanem 4,5 év a megtérülés. Ez az autó 5 éves, és úgy tervezem, hogy 8-9 évesen eladom vagy elajándékozom, és veszek magamnak egy villanyautót. Ha lesz pénzem.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.02. 16:59:42

@Adani:
Erre szoktam én mondani, hogy a munkahelyeken és a bevásárlóközpontokban is fel lehet szerelni ilyen töltőket. Amíg gürizel vagy bevásárolsz, addig is töltöd. Persze, nem ingyen, de a bevásárlóközpontoknak érdekük lenne ilyeneket felszerelni a parkolóba, mert juszt is odamenne akkor a fogyasztó. Hogy őszinte legyek, én a Corának már javasoltam ezt, és szerintem, amikor eljön az ideje, lecsapnak az ötletemre.

Rocko- 2011.10.02. 17:58:44

@gergo: elnézést, de aki MOL kúton tankol, az megérdemli. :)
én csak szükség esetén szoktam.

Rocko- 2011.10.02. 18:00:29

@Kara kán: "Ez mintegy 10-15 %-os fogyasztásnövekedést jelent literben számolva."
jelenthet. függ elég sok mindentől. hallottam én kisebb fogyasztást is, de újabb, injtektoros rendszerekkel simán elképzelhető ugyanaz az üzemanyagmennyiség.

Adani 2011.10.02. 19:44:21

@Rocko-:

Benzinről gázra áttérve is eltérőek az eredmények. A gázos üzemben általában akkor zabál többet ha rendszeresen meghajtod, a teljesítmény is csökken pár %-al, de ha nem szoktál száguldozni akkor nem nő jelentősen a fogyasztás sőt lehet, hogy egyáltalán nem fog nőni.

@Kara kán:

Való igaz sőt ha nagyon elterjed akkor utcán parkolóhelyeken is lehet majd ilyen töltőállomásokat építeni. Elsősorban plug-in hibrid azoknak lenne jó jelen esetben, akiknek van garázsa ill. kertes házban lakik és ott tudja zavartalanul tölteni. Bár a magyar leleményes nép és ha valahol hát itt tudnám elképzelni ,hogy valaki megoldja a 10. emeletről is a töltést, mondjuk egy jó hosszú ún. "fűnyírókábellel" (akár 100 méter hosszú villanyvezeték) ablakon kilógatva, levezetve a parkoló kocsihoz. De megoldás lehet ha van töltőállomás az utcán, ha jól tudom az ELMÜ székház előtt van egy ilyen töltőoszlop, ahol villanyautók "tankolhatnak", mert pár villanyautó van forgalomban ,de még nem jelentős a számuk. Van tisztán villanyautó, de azok még régi modellek sok nyűgjük van még, pl. alig 80 km-es hatótáv egy töltéssel, drága akksik, ha elhasználódnak egy vagyon cserélni stb.
Hibrid autóból is szaladgál pár, de a sima hibrid csak átmeneti megoldás, hiszen ott ugyanúgy van benzinmotor csak a fékezésnél meg üresjáratnál keletkezett áramot képes visszatáplálni, és a villanymotor se sokáig tud működni ezzel inkább gyorsításnál segít be, akkor eszik ugye sok benyát a motor. Vagy ugyebár dugóban araszolva spórol sok benzint, azzal elbír a villanymotor is.

Rocko- 2011.10.02. 19:55:21

@Adani: inkább, ne, jó? kösz.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.03. 15:41:57

lehet modositani a melygarazsrol szolo informaciokat :)

www.stop.hu/articles/article.php?id=942724

(Vegreeeeeee valahara)

@Rocko-: 2 havonta egyszer muszaj vagyok Mol kuton tankolni, mert Primagaz kutaknal nincs 95-s es kerekbe sem tudok fujatni :)

Rocko- 2011.10.03. 17:07:30

@gergo: minek benzin ha gázozol? vagy nem injektorosod van?
kereket bárhol lehet fujatni, nem dobnak ki ha nem tankolsz hozzá. :D

Az Áram Ára 2011.10.03. 17:41:07

@gergo:
Kedves gergo,

Köszönjük a linket, már meg is osztottuk követőinkkel az örömhírt a Facebookon. :)

Üdv,
Az Áram Ára blog

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.03. 21:40:16

@Rocko-: gondolom tudod, hogy benzinnel indul, havi 4-5 litert elpofogok (leallitas elott is mindig benzinnel megyek)

en nem vagyok ingyenelo, +5forint/literert nem fogok ciganykodni ingyen vetelezett levegovel :)

@Az Áram Ára: orulok, hogy segithettem :)

Rocko- 2011.10.03. 21:41:56

@gergo: ezért kérdeztem, hogy nem injektoros? :)
a régebbi rendszerek indulnak/állnak le benzinnel, újabbaknak már nincs is rá szüksége. olyannyira, hogy tudok autóról, ami szó nélkül megy benzin nélkül. még benzintank sincs benne.

Adani 2011.10.03. 22:45:33

@Rocko-:

Télen szokott csak gondot okozni, indításkor sokszor kell a benzin, mert a szívatót is ki kell húzni, h dúsabb keveréket kapjon, de ha már bemelegedett akkor már mehet gázzal.

Mellesleg a villanymotoros autók egy részében is van benzintartály (Citroen Saxoo pl.), mert a fűtést benzinkályhával oldották meg.

Rocko- 2011.10.03. 22:53:22

@Adani: kértem már, hogy inkább ne, de ha neked erre szükséged van:

- szivató közel 30 éve automatikus már
- a gázüzemnek saját gyújtásszoftvere van, ami lefedi ezt
- ismétlem: újabb rendszerekhez benzin se kell. semennyi. nulla, semmi, nyista.
- a fűtést meg lehet oldani elektromosan is. villanyautóba fűtés miatt kályhát rakni igen nagy tervezői melléfogás, több szinten is.

szóval köszönjük, most nem kérünk több városi legendát.

Adani 2011.10.03. 23:19:53

@Rocko-:

Történetesen van egy 1985-ös évjáratú Corsa, ami kézi szívatós. Nem 30 éves csak 26, és még mászkál pár kézi szívatós verda az utakon. Ez még ólmos benzint kíván, külön adalék kell bele, ami ólompótló, ilyen autóknál meg azt tanácsolják ,néha menjen pár km-t benzinüzembe. De igen vannak már tisztán gázautók is, de nem is 20-30 éveseknél csinálják meg.
Van egyébként olyan megoldás, hogy úgy alakítják át gázüzemre, hogy a benzintankot kidobják és helyére megy a gáztartály? Akkor megoldódik a csomagtérből helyet vesz el probléma is.

Az utolsó pontnál igazad, de hát nem is írtam mást, csak azt,h létezik. Citroen Saxoo ilyen, ezt tudom. Látni nem láttam, de ismerek valakit, akinek volt ilyen autója. Eleinte próbálkoztak ezzel is, ma már biztos nem tennék. NiCD akksik se jók autóba, mert ugye az érzékeny a rátöltésre, és hát autónál azért furcsa dolog az, h meríts le az akksit mielőtt töltesz, elvégre ki az, aki akkor tankol csak ha ha már egy csepp benya sincs a tankban és képes ezt kiszámolni km-re pontosan? Már az akksik helyett is van jobb, ami erre pont kiválóan megfelel, szuperkondenzátornak hívják.

Rocko- 2011.10.03. 23:30:09

@Adani: mit nem lehet azon érteni, hogy közel? nem azt írtam, hogy pontosan 30 éve, hanem hogy közel.

"De igen vannak már tisztán gázautók is, de nem is 20-30 éveseknél csinálják meg."
10-20 éveseknél szokták. már kifutott granaciából, de még bőven érdemes életbentartani, úgy hogy nem múzeális értéket képvisel, hanem járművet.

"Van egyébként olyan megoldás, hogy úgy alakítják át gázüzemre, hogy a benzintankot kidobják és helyére megy a gáztartály?"
biztos lehet, bár a benzintanknak amorf formája van, odateszik, ahol elfér. a gáztartályban pedig nyomás uralkodik, ezért kötött, hengeres formája van. tehát elviekben tehető a helyére, ha elfér.
egyébként gáztartályból két jellemző típus van:
- hengeres galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/04/08/bmw_e32/?current_image_num=69&image_size=ml
- pótkerék helyére szerelhető gáztartály www.azauto.hu/Files/Image/GazrendszerAutoban/3n.jpg
ezutóbbi nulla litert fog a csomagtartóból.

Adani 2011.10.03. 23:31:55

@Rocko-:

Az ok ,hogy nem foglal helyet a csomagtartóból ,de a pótkereket is tenni kell valahová, az pedig fog.

Rocko- 2011.10.03. 23:35:20

@Adani: valamit valamiért.
na meg ha az ember nem egy pöcsköszörű méretű autóba rakja, vagy nem lényeg a csomagtartó mérete, akkor olymindegy.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.04. 16:01:31

@Rocko-: en tavaly rakattam be hengerenkentit, zavoli, benzinnel indul es 30 fok folotti homerseklet folott valt at gazra. ugy tudom, hogy az utolagosan beszerelt rendszerek mind benzinnel indulnak mert maskeppen befagyna a reduktor

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.04. 16:04:43

benzinnel csak azert allitom le, mert valahol olvastam, hogy jot tesz a vasnak, foleg hosszutavu gazos futas utan (mondjuk egyben autozok 200km-t, akkor az utolso 3-5km-t mar benzinnel teszem meg)

Rocko- 2011.10.04. 16:25:05

@gergo: igen, a benzines leállítás a kenésnek tesz jót.
azt tudom mondani amit korábban: van olyan rendszer, ami nulla benzint igényel. láttam, mûködik, él, használják és nem csak bemutatóba van.
de ennél konkrétabbat nem tudok a kocsiról.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.04. 18:23:32

@Rocko-: ket lehetoseg van, legalabbis anno a szerelok ezt mondtak: lehet gazzal is inditani az autot, csak akkor ha kint hideg van, be fog fagyni a reduktor. az LPG keverek "forráspont légköri nyomáson: -5 és -42 °C között van" (forras: gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=119:benzin-gaz-lpg&catid=917 )

hmm, jobban meggondolva valoban nem fagyhat meg, de bizonyos esetekben azert megis. kifejtem: a glikol-viz keverek jo esetben legalabb -30fokos fagyasponttal rendelkezik. csak azt kell tudni, hogy az LPG mennyi hot von el hirtelen a kornyezetetol. ha tul sokat, helyi fagyasok bizony elofordulhatnak.

a reduktorhaz nagysagabol es a csovastagsabol itelve a cso belso atmeroje kicsi, gondolom az erintkezo felulet sem lehet tul nagy, inditasnal az extra elparologtatas miatt (hiszen "szivato" miatt sok gazt forralnank fel) bizony elofordulhat, hogy befagy a cso. ha nincs vizaramlas, akkor gondolom a vizpumpa is orulni fog maganak :)

ezt el lehet kerulni, ha egy elektromos futo van a reduktorban, ami nem engedi, hogy befagyjon (gyujtasnal mar elomelegiteni, mint egy dieselnel) legjobb persze a futott garazs :)

picit mas: valaki kerdezte talan a vamdoktortol, hogy hozhat be LPG-vel szerelt autot regisztracios dij nelkul. ott irta a szakerto, hogy elvileg akkor szamit LPG-vel szereltnek az auto, ha a benzinre meretezett uzemanyagtank terfogata maximum 15 literre elegendo. tehat a gyarilag LPG-s autokba is szerelnek benzintankot, gondolom vegszukseg esetere

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.10.04. 18:26:15

ok, most olvastam vegig az egeszet:

"A folyékonygáz-hajtású gépjárművek technikája
Az autógázzal üzemelő gépjárművek vagy benzinnel indulnak – majd a beépített kapcsolóval kézzel, vagy automatikusan gázmeghajtásra váltanak (hogy a felmelegítési problémákat elkerüljük) –, vagy pedig egyből autógázzal. Megkülönböztetünk ennek megfelelően „Venturi-berendezéseket”, szekvenciális berendezéseket, valamint LPI-gázberendezéseket (folyékony propánt fecskendeznek be). Az első kettőnél az a közös, hogy a tankban nyomás alatt lévő folyékony gáz a motorba egy kigázosítás és nyomáscsökkentés után légnemű halmazállapotban érkezik. Mivel a kigázosítás, azaz a folyékony halmazállapotból légneműbe való átmenet, hőelvonással jár, ezért az „UFO”-t a hűtőkör hőjével meg kell fűteni, egyébként a keletkező „hidrát dugó” (víz-jég dugó) a gázhozzávezetést megakadályozza. Ezen oknál fogva a gázüzemre való átkapcsolás csak kb. 30-40°C-os motorhőmérséklet környékén történik, hogy az előbb említett elfagyás alacsony külső hőmérsékletnél elkerülhetővé váljon. 2004 óta már LPI-gázberendezések is jelen vannak a piacon. Ezeknél a rendszereknél egy üzemanyag szivattyú a folyékony gázt nyomás alatt az adagolócsőbe juttatja, amiből a gázsugár – adagolószelepeken át – egyenest a beömlő traktusokra kerül. A gáz légneművé váláskor fellépő hőelvonás a beömlő levegőt terheléstől függően 5-15 °C-kal lehűti, s ez némi teljesítménynövekedéssel jár (ld.: a turbófeltöltős motoroknál alkalmazott visszahűtést) a kigázosításos módszerhez képest, míg az eredeti meghajtó anyaghoz, a benzinhez képest nincs változás. Az autógázzal való üzemeltetés alacsonyabb káros anyag kibocsátás mellett nagyobb futás-egyenletességet produkál a benzin üzemhez képest, ami a gáz 100 körüli oktánszámából vezethető le."

Rocko- 2011.10.04. 21:20:12

@gergo: hát erre már kellő háttértudás nélkül nem tudok reagálni. :)

gyári gázos kocsi hirtelen nem is jut eszembe most.
süti beállítások módosítása