Az Áram Ára - bejegyzések HírÁram

Ajánlataink

Blog ketrecek

Az Áram Ára

Az Áram Ára egy fórum, ahol közérthetően beszélünk az energiáról. Szeretnénk rávilágítani mindazokra a tényezőkre, melyek lehetővé teszik, hogy van áram a laptopunkban, meleget ad a radiátor és van mit tankolni az autóba – és befolyásolják, hogy mindez mennyibe kerül (a fogyasztónak nap mint nap és az emberiségnek évezredek alatt).

Facebook

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

áfa (1) agri (1) akkumulátor (1) alga (1) alteo (7) alternatív energia (1) angyalok (1) ángyán józsef (1) apx endex (1) áram (6) áramár (7) áramfogyasztás (3) áramkimaradás (1) áramszámla (6) áramtolvaj (1) áramtőzsde (1) árapály (1) ártámogatás (1) ár apály (1) ásványkincs (1) Atomcsend (1) atomenergia (64) atomerőmű (2) az agyam eldobom (5) baktérium (1) bányászat (3) Barack Obama (1) Bártfai Béla (1) bencsik jános (17) benzin (5) benzinár (3) bert (2) bioakkumulátor (1) biodízel (2) bioenergetika (1) biogáz (2) biomassza (9) biomovies2011 (1) bioüzemanyag (7) Biztonsági készletezés (1) budapesti erőmű (2) carbon capture and storage (1) ccs (4) ceegex (1) chevron (1) chevy volt (1) clear water (1) clt (1) cmm (1) co2europipe (1) cogen europe (1) csővezeték (1) dalkia (1) david mackay (1) dekarbonizáció (3) déli áramlat (4) demo (1) démonok (1) desertec (1) dízel (3) Donald Trump (1) durban (5) e.on (3) ebrd (1) ecf (1) edf (2) Egyesült Államok (2) eia (2) eib (1) elektromos autó (3) elektromos fűtés (1) élelmiszertermelés (1) elfújta a szél (1) elmib (1) elmű (1) Elon Musk (1) előrefizetős mérőóra (3) elosztóhálózat (1) elszámolás (1) emfesz (1) emisszió (5) ENCO (1) enel (1) energetika (3) energetikai kutatások (1) energetikai tanúsítvány (1) energia (1) energiaár (4) energiacímke (1) energiafelhasználás (1) energiaforrás (3) energiahatékonyság (32) energiaklub (6) energialopás (1) energiamix (1) energiapiac (2) energiapolitika (33) energiastratégia (1) energiaszámla (1) energiaszolgáltatás (1) energiatanúsítvány (1) energiatermelés (2) energiatőzsde (2) energiaügyi biztos (1) energia charta (1) energy roadmap 2050 (2) ensz (2) épületenergetika (8) erec (1) erőmű (2) esco (2) északi áramlat (3) etanol (1) ets (2) eu (1) euratom (1) európai kerékpáros szövetség (1) európai megújuló energia tanács (1) Európai Unió (1) európai unió (6) eurostream (1) extraprofit (1) e star (2) fagázosítás (1) fagylalt (1) fapellet (1) fatih birol (3) fejlesztés (1) Fellegi Tamás (1) fellegi tamás (3) felsmann balázs (1) fenntarthatóság (21) fenntartható energiagazdálkodás (2) fenyőfa (1) fgsz (3) Fidesz (1) film (1) földgáz (107) földgázár (6) földgáztároló (1) földhő (2) foratom (1) főtáv (1) freeway (1) fukusima (6) fűtés (4) fűtési szezon (2) fúzió (1) galvánelem (1) garantált szolgáltatások (1) gáz (3) gázár (7) gázhálózat (3) gázolaj (2) gázpalack (1) gazprom (28) gázszolgáltató (3) generátor (1) geotermális energia (1) geotermia (1) geotermikus energia (1) get (1) gigawattóra (1) gki (2) global statusz report (1) gop (2) greenpeace (2) günther oettinger (2) havi átlagkereset (1) háztartás (1) hibrid (1) hidegfúzió (1) híráram (126) hőenergia (1) hofmeister (1) Hollandia (1) Holoda Attila (1) hőmennyiség (1) Horváth Attila Imre (1) horváth péter (1) hosszú távú áramvásárlási szerződés (1) hőtermelés (2) hozam (1) htm (1) hulladék (2) hulladékégetés (2) hulladékkezelés (1) hupx (2) iaea (1) iea (18) ikervári vízierőmű (1) imf (1) innováció (1) interconnector (1) interjú (1) international energy agency (11) international thermonuclear experimental reactor (1) inter rao ues (1) irán (3) IT (1) iter (2) itgi (1) james bond (1) japán (1) jet (1) jövedéki adó (1) kapcsolt energiatermelés (2) karácsonyfa (1) karbonadó (1) kát (7) kazáncsere program (1) KEOP (2) keop (2) kerékpár (1) kereskedőváltás (1) kikapcsolás (1) kilowattóra (1) kína (2) kiotói jegyzőkönyv (1) kiotói protokoll (1) kitermelés (1) KKV (1) KKV-k energiahatékonysága (1) klímacsúcs (3) klímakonferencia (1) klímaváltozás (6) kogeneráció (2) kolszkaja platform (1) komposztálás (1) kőolaj (24) környezetvédelem (1) kovács pál (3) közlekedés (1) Kozmosz (1) közműszolgáltatás (1) közvilágítás (3) kpmg (1) kutatás (1) lakás (1) lázár jános (6) led (2) lenr (1) lpg (1) mackay (1) magyar bányászati és földtani hivatal (1) magyar bányászati szövetség (1) magyar energiafogyasztók szövetsége (1) magyar energia hivatal (7) magyar megújuló energia platform (1) magyar megújuló energia szövetség (1) magyar szénhidrogén készletező szövetség (1) magyar szlovák gázvezeték (1) mavir (6) mbfh (1) medvegyev (2) megújuló (1) megújulóeneriga (4) megújuló energia (75) megújuló energiaforrás (24) megújuló energiaforrások (2) meh (6) MEKH (1) mesz (1) met (1) metár (15) mket (1) mmesz (1) mol (7) mosier boss (1) mszit (1) MSZKSZ (1) mtoe (1) mvm (15) nabucco (10) napelem (4) napenergia (43) napkollektor (3) ncst (2) negajoule (2) németh lászlóné (2) Németország (1) nemzeti fejlesztési minisztérium (18) nemzetközi atomenergia ügynökség (2) Nemzetközi Energia Ügynökság (1) nemzetközi energia ügynökség (5) nfm (15) nfü (1) norvégia (1) NS (1) nukleáris energia (4) nyári időszámítás (1) nyílászárócsere (1) oah (2) oecd (1) oettinger (3) ökológiai lábnyom (2) okos hálózat (1) okos mérés (2) olaj (2) olajalapú gazdaság (1) olajhomok (1) Olajos Péter (1) omv (1) opec (1) opel ampera (1) óraállítás (1) orbán viktor (3) oroszország (1) országgyűlés (2) országos atomenergia hivatal (1) összesküvés (1) ovit (1) paks (3) paksi atomerőmű (21) palagáz (4) pályázat (4) pannergy (2) pannonpower (1) papírbeton (1) passzívház (2) patzek (1) pb (1) pedelec (1) pellet (1) pőcze orsolya (1) portfoliobloger (1) portfolioblogger (50) professzorok batthyány köre (1) removal units (1) ren21 (2) rendszerhasználati díjak (3) rezsicsökkentés (6) rmu (1) robbantás (1) Roszatom (1) rwe (4) shell (2) smart grid (1) smart metering (3) stockholm (1) sustainable energy without the hot air (1) sütőolaj (1) swot (1) számlakép (1) szél (1) szélenergia (13) szemét (1) szén (7) szénbányászat (3) széndioxid (9) széndioxidkvóta (1) széndioxid adó (1) szénmonoxid (1) szén dioxid (2) szén monoxid (1) szivattyús tározós erőmű (1) szmog (1) taleyarkhan (1) tap (1) távfűtés (13) távhő (22) tecnhológia (1) Tesla (1) Tesla Motors (1) tigáz (1) tisztaszén (1) tiszta energia (1) tokamak (1) tollway (1) törvény (1) tőzsde (3) tranzitvezeték (1) trigeneráció (1) tüzelőanyag-kereskedelem (1) tüzép (1) tűzifa (1) tve (1) új széchenyi terv (1) uniós források (1) USA (1) üzemanyag (14) üzemanyagár (7) vadócz péter (1) varró lászló (1) Varró László (1) vasút (1) védendő fogyasztó (1) vendégposzt (1) ver (1) vértesi erőmű (3) vertis (1) vestas (1) vet (1) vezetékjog (1) videó (1) villamosenergia rendszer (1) villamos energia (72) villanyautó (5) villanyszámla (1) vissza a jövőbe (1) vita (1) vízenergia (3) wec (1) wildhorse energy (1) windmade (1) world energy council (1) Wyoming (1) zbr (1) zöldáram (4) zöldbank (1) zöldenergia (1) zöldgazdaság (3) Címkefelhő

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Legfrissebb hírek

Csoda helyett marad a kőolaj

2012.01.03. 16:51 Az Áram Ára


repuloauto.jpg2050-ig biztosan marad a fosszilis üzemanyagok egyeduralma a közlekedési szektorban – mutat rá az Energia Világtanács (World Energy Council – WEC) legfrissebb tanulmányában. A teljes közlekedési szektor üzemanyagigénye 2050-ig a bejárandó fejlesztési-fejlődési útvonalaktól függően várhatóan 30-82 százalékkal fog növekedni a 2010-es szinthez képest. A megnövekedett igények 80-88 százalékát pedig mindenképpen a hagyományos, fosszilis energiahordozók biztosítják majd.


A teljes cikket elolvashatod az Áram Ára oldalán.

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!

30 komment

Címkék: közlekedés benzin üzemanyag emisszió freeway wec mtoe tollway world energy council

A bejegyzés trackback címe:

https://azaramara.blog.hu/api/trackback/id/tr323516263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.03. 21:38:41

Szerintem meg a következő 5 évben az összes olajjal hajtott gépjármű elfog tűnni, mert az iráni -arab válság miatt nem lesz elérhető...

is 2012.01.03. 21:56:43

Ez a projekció nyilván csak a jelenleg ismert technológiákra tud építeni. De abban a pillanatban, hogy az akkumulátorok fejlődése eléri a breakpointot (mondjuk 250km hatótávolság, és 5 évente csere a mai ára negyedéért - ez elérhető 10 éven belül), onnantól robbanás lesz. 40 év egy világ. 1890 és 1930 között mit fejlődött a motorizáció, és hogy kiszorította a lovakat a közlekedés minden terepéről, legalább 50%-ban.

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2012.01.03. 23:07:04

"fejlesztési-fejlődési útvonalaktól függően várhatóan 30-82 százalékkal fog növekedni"

"A dízel és benzin üzemanyagok felhasználása minimálisan 46 [T], de akár 200 [F] százalékkal is növekedhet" - Ja-ja, a nagyapám meg vagy 30, vagy 82 évet él még..:) Istenem, ezt nem brit tudósok írták? :) A motorizáció folyamatában 40 év egy örökkévalóság. 1970-ben még kurbliztad a 12 liter zabáló Ladát, 2010-ben meg a nyolc légzsákos, hibriddel hasítod a pályát, ami 3.7 litert kajál. Honnan a fenéből lehet itt akár 10 évre is bármit megjósolni??? Vicc

Adani 2012.01.04. 08:06:32

Ameddig nem fogy el a kőolaj addig az olajmaffia úgyse engedi az alternatív megoldásokat. Ajánlott film: Ki ölte meg az elektromos autót, a Youtube-on megvan, pár hónapja még magyarul is fent volt.

EXO 2012.01.06. 13:29:43

@is: Amikor tedchnológiai projekciókkal jönnek, akkor sokan a számítógépek teljesítményének növekedésével példálóznak, holott az is bele fog ütközni már az atomi méretek által nyújtott határokba az évtized folyamán, és várhatunk a kvantumszámítógépekre évtizedeket.

A megújulók fejlődésének hátterét is nem árt elemezni, például a napelemek ára azért csökkent az elmúlt években kimagasló mértékben, mert a piaci részesedés megtartása érdekében a cégek hajlandóak voltak egyre nagyobb veszteségeket vállalni, így jelenleg már folyamatosak az iparágban a csődök, és a napelemek ára 50%-al az előállítási költség alatt van.

Emellett az egységnyi energiát olcsóbban tárolni képes akkumlátorok mind jóval nehezebbek a lítium-ion akkumnál, márpedig abból is kell vagy 200kiló egy autóba: még ha 20 évig bírja, akkor is vagy rohadt nehéz lesz, vagy a hatótávolság lesz alacsony

Adani 2012.01.06. 17:05:55

@EXO:

Pedig már 1996-ban mikor az EV1 kijött képesek voltak 120 km-es hatótávú akksikat berakni egy kvázi sportkocsiba, ahol sok hely ugye nincs. Azóta 15 év eltelt, az akksitechnika is fejlődött, miért ne lehetne legalább 200km-es hatótávú elektromos kocsit építeni?

Ráadásul a ki ölte meg az elektromos autót filmből az is kiderül ,hogy mindenki, akinek volt szerette ezt az autót, azt mondták soha jobbat nem vezettek. De a GM nem negedte, hogy megvegyék csak lízingelni lehetett. Aztán magyarázat nélkül visszamondták a bérleti szerződést le kellett adni az összes EV1-et, az összes tulajdonos megvette volna, nem is kevés pénzért, de a GM nem adta, inkább bezúzatta a kocsikat. Erre nincs magyarázat, hogy miért tették.

A számítógépek fejlődése ma is töretlen, régebben ugye Moore törvény volt érvényben 18 havonta duplázódtak a tranzisztorok ,tudtommal ez még majdnem 100%-ban áll most is. Évekkel ezelőtt elértek már addig, hogy az órajelet nem lehet tovább emelni, de a magok számát a prociban lehetett növelni. Egy évtizede is már azt mondták ,hogy nem lehet tovább csökkenteni a tranzisztorok méreteit, meg közelebb rakni egymáshoz, mert átszivárog egyikből a másikba az áram ,aztán láss csodát, mégis lehetett. Nagyon sok tudományosnak hitt elmélet dőlt már meg, azt is mondták régen, hogy a vonatok ne mehetnek 40 km/h-nál gyorsabban, mert akkor az utasok megfulladnak az oxigénhiánytól ,vagy hogy, levegőnél nehezebb tárgy sosem repülhet, vagy, hogy még legalább 200 évig nem lehet a holdraszállást megoldani.

EXO 2012.01.06. 18:08:23

@Adani:
"each EV1 cost the company about US$80,000, including research, development and other associated costs;[57] other estimates placed the vehicle's actual cost as high as $100,000"
A fő probléma az autógyártásnál, hogy a gazdaságossághoz több százezres tételekben kell gyártanod, hogy a fejlesztési és a gyár felépítésével kapcsolatos költségek eloszlódjanak
Ehhez képest a vásárlók egy korlátozott képességű autóért nem tolongtak

EV1 models, released in 1996, used lead-acid batteries, and weighed in at 3,086 pounds (1,400 kg). The first batch of batteries were provided by GM's Delphi branch; these were rated at 53 amp-hours at 312 volts (16.5 kWh), and initially provided a range of 60 miles (96 km) per charge.

EXO 2012.01.06. 18:11:12

@Adani:
Másrészt az akkuknak megvan az a tulajdonsága, hogy csak bizonyos számú töltési ciklust bírnak ki, és így az akkuk cseréjén többször annyit elvesztel a jármű élettartama alatt, mintha megvennéd bele a benzint

Adani 2012.01.06. 18:12:50

@EXO:

Mondja ezt a GM, akiknek érdeke lejáratni a technikát. Nézd meg a filmet, ezzel is foglalkozik. Na ,de ha sokba is került ,ami már megvan és működik, az semmiképpen sem éri meg bezúzni ha egyszer el is lehetne adni, mert a korábbi tulajdonosok megvennék. Ráadásul népszerű volt ha gyártották volna tovább, akkor vették is volna, ott van a filmben minden. A GM meg olyan adatot mond, amit akar, nem lehet ellenőrizni, miért kéne bemondásra elhinni ,hogy 80 ezer $ volt egy EV1 legyártása?

Adani 2012.01.06. 18:14:30

@EXO:

Azóta már fejlődött az akksiipar is, léteznek már szuperkondenzátorok is ,amik akár nagy áramerősséget is képesek leadni és felvenni gond nélkül. Egy Li-ion akksi meg egész sokáig bírja, 15 éve sem volt gond az akksikkal, azóta meg rengeteget fejlődött az ipar, most még annyi se lenne mint akkor.

EXO 2012.01.06. 18:15:19

@Adani:
Nem feltétlenül nem engedi, hanem olyan megoldást akar, aminél az övék marad a piac.
Ezért eröltetik a hidrogént, mert a finomítóknak már most vannak hidrogénbontó eszközei, amiket a tüzelőolaj és a pakura benzinnén krakkolásakor használnak, így rögtön ők lennének a fő piaci szereplők

EXO 2012.01.06. 18:49:09

@Adani:
money.cnn.com/2011/11/02/autos/ford_focus_electric_price/index.htm

www.ford.com/cars/focus/pricing/

Van egy enyhe 17000dollár különbség, aminek az árát akksicsere nélkül 150ezer kilóméteren hozza be. Ez egy átlag vásárlónál kb 10év, és akkoriban még rosszabb volt.

EXO 2012.01.06. 18:50:43

@EXO:
Ja és cserélni kell az akksit

EXO 2012.01.06. 18:56:11

@Adani:
A szuperkondenzátorral csak annyi a probléma, hogy a térfogati energia sűrűsége nagyságrenddel kisebb, mint akkuké, emellett a villamos hálózatot kinyírná, ha hirtelen rákapcsolnak rengeteg szuperkondenzátort, ugyanis az erőművek nem tudják másodperces bontásban szabályozni magukat.
Egyszerűen kezelhetetlen lenne a sok szuperkondenzátor által gerjeszett igényingadozás

molnibalage 2012.01.10. 09:13:18

@Con Storm: Miféle iráni válság? Irán, ha nem adhat el olajat elég hamar összedőlne gazdaságilag. Más országok exportját nem tudja megakadályozni, mert katonalilag sehol nincsenek a környező államokhoz képest sem, nemhogy a USA-hoz. Ha pattog és megprbóálja lezárni a Hormuzi-szoros, akkor a fentiak közös erővel tapossák a fejüket a sivatag homokjába...

molnibalage 2012.01.10. 09:18:43

@Adani: A konteótopik és blog az másmerre van.

molnibalage 2012.01.10. 09:20:25

@Adani: A
"Moore törvény" semmiféle tudományos alappal nem bírt. Egy jelenségre extrapolált egy görbét. Ennyi...

molnibalage 2012.01.10. 09:27:37

@Adani: Az abaj, hogy szerinted a GM a világ egyetlen autógyártója. Ha más gyártó látna benne fantáziát és piaci előnyt, akkor már régen összerakott volna egy ilyet. Persze egy konteósnak magyarázhat az ember bármit...

schrodingersdawg.blog.hu/2011/06/29/10_tipikus_konteos_erv

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.10. 18:32:35

@molnibalage:

1., Irán, az perzsa és nem arab
2., Mi az, hogy nem adhat el olajat! Irántól a fizetőképes igazi nagyhatalmak vásárolnak, mint az 1.2 milliárdos India, 1.6 milliárdos Kína, Taiwan és a többi... Ezeknek ki tudja megtiltani, hogy Irántól ne vegyenek olajat?!
3., A NATO tagállamaiban gazdasági válság van, a haderejük a tizedére csökkent, a gépeik elavultak, Irán hadereje kórszerű, 35 millió kiképzett emberrel, nagyszámú állandó haderővel, sőt, vallási központ, a sítáké, ami miatt egyik arab állam sem kötne bele, mert bármikor belülről blokkolni tudják az egész állam működését...
4., Irán fő gazdasági bevétele nem a kőolaj, hanem a Citroen, Merci és számos gépjármű, amit Afrikába és Ázsiába, Ausztráliába értékesít... ettől még nem fog megfeküdni
5., A kőolaj blokádnak is csak azok fogják meginni a levét, akik rászorulnak... pl. az USA, akinek az adósságának egyharmada a ki nem fizetett kőolaj...
6., Külön megemlíteném a 4 lopakodó típusú saját gyártmányú harci repülőit, 3 darab lopakodó pilóta nélküli repülőit, vagy tengeri-tengeralatt járó harci eszközeit, vagy hozzáteszem, van Urán238-asa amivel kinetikus lövedékeket tud gyártani... Irán nem az irániak által megvert Irak, aki nem akarta kifizetni az irániak általlelőtt 200 F14-est és 400 F-16-ost.. az amcsiknak, mert nem tudtak versenyre kelni az Iráni légierővel.. ami miatt volt az öböl konfliktus, a blokád, majd Kuwait megszállása, majd Irak lerombolása megint!
7., Irán nem vesztett háborút az elmúlt időkben, hegyes erdős, magas fensíkos terep, 3 nagy stratégiai vízerőművel, amit ha felrobban Irakból és az öbölben levő amcsi haderőkből nem sok marad...
8., A síta vallás évszázadok óta demokratikus jellegű, ami küzd a szunita despotikus vallás ellen... a világnak nem érdeke a diktatúrát támogatni, a demokratikusabb rendszer ellen...

Szóval nem kellene olyan gyorsan hadat üzenni, mert a francia és amcsi terrornagyhatalmak féltik az uránbizniszüket, mert Irán kilenced annyiból tud termelni mint ők, a modernebb technológiái révén...

molnibalage 2012.01.11. 19:13:50

@Con Storm: És én hol mondtam, hogy Irán arab...? Nagyon jól tudom, hogy perzsák...

A 3. ponton röhögnöm kell. Az iráni légierő 40 éves F-5E és F-4D gépekkel repül meg kiherélt 30 éves F-14A géppekkel. Már 20 éves sem volt korszerű aza légierő, nemhogy ma. Minden haderőnemük kb. ilyen.

Európában F-16 MLU, Rafale, multirole EF Threanch 3, Tornado Gr3, F/A-18C/D és más gépek vannak. Ezek és az iráni gépek között úgy cirka 2 generáció van...
----------

"Külön megemlíteném a 4 lopakodó típusú saját gyártmányú harci repülőit, 3 darab lopakodó pilóta nélküli repülőit"

Itt már tényleg röhögnöm kell. Fingod nincs a haditechnikáról...

Olvasgass.

htka.hu/2011/07/25/osszefoglalo-a-legi-harcaszatrol-es-legvedelmi-eszkozokrol/

htka.hu/2010/11/14/gondolatok-a-legi-harcaszatrol/

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.11. 21:18:02

@molnibalage: Az irániaknak 5. generációs, vagyis 2000-2010 közt kifejlesztett technológiákkal beépített gépeik vannak... 4 kisméretű lopakodó vadászgépről tudunk, hogy sorozatban gyártják, 2-ről csak hírek vannak..

de pár jutus link:

www.youtube.com/watch?v=Ow8Z9J4J-lw&feature=related

Ez egy nagyon kicsi gép... ráadásul radarelnyelős technológiával... nézdmeg... csak hasonlít f-5-öshöz...

www.youtube.com/watch?v=TkwLw9lqzXY&feature=related

Ez egy lopakodó... taktikai bombázó... 2004-ben átrepültek az öböl fölött, az amcsi flota fölött, és lebombázták vele az Etiól mig-25ös flottát amivel rendszeresen berepültek Irán fölé kémkedni... az amcsiknak

www.youtube.com/watch?v=5xmiC6u-pKE

Ezek 3000 km hatósugarú, robotgépek... nem kis terhet tudnak szállítani, ilyenből van, automata elfogóvadászuk is, sihib rendszerű elfogó rakétákkal, aminek a statisztikája a legjobb a rendszerbe állított levegő-levegő rakéták közt...

ezt pedig törököknél állították ki, és ezeket gyártja külföldre... egyik fő bevételi forrása...

www.youtube.com/watch?v=hZ6nadqKuqo&feature=related

Irán GDP-je 2011-ben... 4-5 volt a világ rangsorában... és úgy, hogy nincs eladósodva...

molnibalage 2012.01.11. 21:35:45

@Con Storm: Továbbra is csak röhögök rajtad. Te ennyi minden megkajálsz? Úristen...

Igen, összeraktak egy '60-es évek végi jenki gép másolatát. Mert az F-5E ilyen...

A második linken egy makkett van, semmi több. A gép meg jellegre kb. olyan, mint az Jak-130 vagy olasz M-346 iskolagép. Annyira stealth, mint a Nap az égen...

Azon a drónon, amit te linkesz a fél világ röhögött. Kb. annyira fejlett mai szemmel, mint a II.Vh-s V-1... A fél Air Power blog, HTKA és minden komolyabb HT fórum a térdét csapkodta a röhögéstől azon a "szuperfegyvern". Valahogy egyetlen "cruise missile" kategóriájú fegyver sem a hasa alatt hodoz egy tököt... TERCOM rendszer sehol, mert iráni STACOM rendszer az nincs... stb.

Az iráni GPD összességében meg a 17-20 hely táján van. A hasonló méretű és lakosságú Franciaországé négyszer nagyobb...

Komolyan mondom, hogy eszamfaszom megáll. Szegény Irán úgy kuncsotgott a +15 éves Sz-300 változatért, hogy ehaj. Szegény hülye oroszok és indiaiak minek dolgoznak a PAK-FA-n, ha Irán ilyen szuperfegyverekkel bír.

Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek rajtad...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.12. 19:51:07

@molnibalage: a behold és mat-f valamint a pak-fa projektet Irán pénzeli...

Ebből a sikeres és sorozat gyártott típus a behold s az M-ATF vagy mi...

A fejlettséget meg nem a csilivili külső... meg a szuper hiper dizájnos külső adja... hanem az egyszerűség és olcsóság, ami megbízhatósággal járul... a háború pénz...

Egy ilyen drón vagy uaf az irániaknak pár dollárjába kerül... amit kb.. 2000 szeres áru rakétákkal és kétszer olyan drága bevetési költséggel tud elhárítani az NATO.

Nézd meg a biztonsági tanácsnál lejelentett rakétatípusokat, amit Irán bevállalt, és az atomtöltetek számát...

Irán katonai nagyhatalom... A GDP-ről meg ne a 2004-est nézd meg... hanem az ideit... megépítette az olajfinomítóit, beindult a Busheri atomerőmű... ami nagymennyiségű plusz olaj és földgáz felszabadulásával jár...

És azt is számold hozzá, hogy a muszlim bankrendszerben nincs kamat.... és nincs adósság.. ami látványos GDP hazugságot generálna...

pandava 2012.01.12. 20:15:01

@Con Storm: "Irán GDP-je 2011-ben... 4-5 volt a világ rangsorában... és úgy, hogy nincs eladósodva..."

Ezt honnan veszed? Csak mert az iráni gdp kb. akkora mint Görögországé.

E tekintetben nem igazán tényező.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.12. 20:24:23

$888.355 billion (2010 est.)

Ez a 2010-es...

350 billion meg volt a 2009-es...

tavaj meg szerintem még ezt is duplázták, a Busheri atomerőművel meg az olajfinomítókkal...

Ha még a ritkaföldfém bányászat is bejönnekik...

molnibalage 2012.01.12. 20:46:15

@Con Storm: Irán nem része a PAK-FA projektnek te szerencsétlen...

Irán katonai nagyhatalom? Jah, velünk összemérve. Szaúd-Arábiháoz képest meg lassan sehol nincs. Nézd meg a pillanatnyi RSAF-et. Na erre rendeltek még cirka 80 db F-15-öt.

Te nem buta, félelmetesen hülye vagy.

pandava 2012.01.13. 18:02:05

@Con Storm: A 888 milliárd az PPP alapon megy (Purchasing power parity). A sima ennek kevesebb mint a fele, nemzetközi kereskedelemben márpedig a sima számít.

Ha azt gondolod hogy egy ország gdp-je egy év alatt megduplázódhat, nagyon nem vagy tisztában a gazdasági fogalmakkal. Javaslom nézz utána wikipédián és egyéb helyeken az alapvető közgazdaságtannak.

teddybear01 2012.01.15. 17:19:58

@molnibalage: Még csak azt sem. A repülősök körében terjedő pletykák szerint fogták az egyik, még a sah idejéből származó F-5-öst és átfestették tengerészkékre. Kapott pár Korán-idézetet is a sárkányra festve.
A műszerfalát átépítették pár civil műrepülőgépbe való modernebb műszerrel, pillangófarokkal látták el, és ennyi.
Ehhez az egyhez kikannibalizáltak jópár másik F-5-öst, úgyhogy ez tud repülni is, és esetleg ki tud lőni egy rakétát is. De ennyi. Az összes többi hazugság.
Gyártás? Na azt nem. Az amerikaiak nem adják át az F-5

Shafagh. Hát vannak olyan híresztelések, hogy az oroszoktól kaptak egy MIG-2000 prototípust és ezt mutatták be mint saját fejlesztést. Gyártás? Talán. Olyan bő tíz év múlva, vagy sohasem.

Karrar. Ennél különb modellt építenek a sufniban a megszállottak. GPS nélkül, mert a civil GPS bármikor kikapcsolható, marad a távirányítás és a programrepülés. A távirányítást meg szinte mindenki tudja zavarni. Nem elég gyors, vadászgépnek gyakorló célpont. egyedül az atomfegyverrel veszélyes.