Az Áram Ára - bejegyzések HírÁram

Ajánlataink

Blog ketrecek

Az Áram Ára

Az Áram Ára egy fórum, ahol közérthetően beszélünk az energiáról. Szeretnénk rávilágítani mindazokra a tényezőkre, melyek lehetővé teszik, hogy van áram a laptopunkban, meleget ad a radiátor és van mit tankolni az autóba – és befolyásolják, hogy mindez mennyibe kerül (a fogyasztónak nap mint nap és az emberiségnek évezredek alatt).

Facebook

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • JFK-alapítótag: @gigabursch: A kinai okfejtésedből látom,hogy ez nem a te világod. Ne égesd itt magad. Eredj másho... (2019.05.05. 18:21) Mennyire zöld a napelem?
  • JFK-alapítótag: @gigabursch: Ezt a cicuzást továbra sem értem. Amit kitudok számolni az adataidból az a két mennyi... (2019.05.05. 18:19) Mennyire zöld a napelem?
  • JFK-alapítótag: @gigabursch: Saját kitalált problémáidat ne velem próbáld megoldatni. Amúgy a kinaiaknak szóltál m... (2019.05.05. 18:01) Mennyire zöld a napelem?
  • JFK-alapítótag: @Arcade Macho: A "cicuka" megszólítás értelmét megfejteni nem tudom, de azt sem, hogy miért követe... (2019.05.05. 17:58) Mennyire zöld a napelem?
  • gigabursch: @gigabursch: tehát 1000 km-n vesztesz 4000 V-ot és 10% Ampert. Mondjuk Kínától mondjuk Németorszá... (2019.04.29. 09:26) Mennyire zöld a napelem?
  • Utolsó 20

Címkék

áfa (1) agri (1) akkumulátor (2) alga (1) alteo (7) alternatív energia (1) angyalok (1) ángyán józsef (1) apx endex (1) áram (6) áramár (7) áramfogyasztás (3) áramkimaradás (1) áramszámla (6) áramtolvaj (1) áramtőzsde (1) árapály (1) ártámogatás (1) ár apály (1) ásványkincs (1) Atomcsend (1) atomenergia (66) atomerőmű (2) az agyam eldobom (5) baktérium (1) bányászat (3) Barack Obama (1) Bártfai Béla (1) bencsik jános (17) benzin (5) benzinár (3) bert (2) bioakkumulátor (1) biodízel (2) bioenergetika (1) biogáz (2) biomassza (9) biomovies2011 (1) bioüzemanyag (7) Biztonsági készletezés (1) budapesti erőmű (2) carbon capture and storage (1) ccs (4) ceegex (1) chevron (1) chevy volt (1) clear water (1) clt (1) cmm (1) co2europipe (1) cogen europe (1) csővezeték (1) dalkia (1) david mackay (1) dekarbonizáció (3) déli áramlat (4) demo (1) démonok (1) desertec (1) dízel (3) Donald Trump (1) durban (5) e.on (3) ebrd (1) ecf (1) edf (2) Egyesült Államok (2) eia (2) eib (1) elektromos autó (4) elektromos fűtés (1) élelmiszertermelés (1) elfújta a szél (1) elmib (1) elmű (1) Elon Musk (1) előrefizetős mérőóra (3) elosztóhálózat (1) elszámolás (1) emfesz (1) emisszió (5) ENCO (1) enel (1) energetika (3) energetikai kutatások (1) energetikai tanúsítvány (1) energia (1) energiaár (4) energiacímke (1) energiafelhasználás (1) energiaforrás (3) energiahatékonyság (34) energiaklub (6) energialopás (1) energiamix (1) energiapiac (2) energiapolitika (36) energiastratégia (1) energiaszámla (1) energiaszolgáltatás (1) energiatanúsítvány (1) energiatárolás (1) energiatermelés (2) energiatőzsde (2) energiaügyi biztos (1) energia charta (1) energy roadmap 2050 (2) ensz (2) épületenergetika (8) erec (1) erőmű (2) esco (2) északi áramlat (3) etanol (1) ets (2) eu (1) euratom (1) európai kerékpáros szövetség (1) európai megújuló energia tanács (1) Európai Unió (1) európai unió (6) eurostream (1) extraprofit (1) e star (2) fagázosítás (1) fagylalt (1) fapellet (1) fatih birol (3) fejlesztés (1) Fellegi Tamás (1) fellegi tamás (3) felsmann balázs (1) fenntarthatóság (23) fenntartható energiagazdálkodás (2) fenyőfa (1) fgsz (3) Fidesz (1) film (1) földgáz (107) földgázár (6) földgáztároló (1) földhő (2) foratom (1) főtáv (1) freeway (1) fukusima (6) fűtés (4) fűtési szezon (2) fúzió (1) galvánelem (1) garantált szolgáltatások (1) gáz (3) gázár (7) gázhálózat (3) gázolaj (2) gázpalack (1) gazprom (28) gázszolgáltató (3) generátor (1) geotermális energia (1) geotermia (1) geotermikus energia (1) get (1) gigawattóra (1) gki (2) global statusz report (1) gop (2) greenpeace (2) günther oettinger (2) havi átlagkereset (1) háztartás (1) hibrid (1) hidegfúzió (1) híráram (126) hőenergia (1) hofmeister (1) Hollandia (1) Holoda Attila (1) hőmennyiség (1) Horváth Attila Imre (1) horváth péter (1) hosszú távú áramvásárlási szerződés (1) hőtermelés (2) hozam (1) htm (1) hulladék (2) hulladékégetés (2) hulladékkezelés (1) hupx (2) iaea (1) iea (18) ikervári vízierőmű (1) imf (1) innováció (1) interconnector (1) interjú (1) international energy agency (11) international thermonuclear experimental reactor (1) inter rao ues (1) irán (3) IRENA (1) IT (1) iter (2) itgi (1) james bond (1) japán (1) jet (1) jövedéki adó (1) kapcsolt energiatermelés (2) karácsonyfa (1) karbonadó (1) kát (7) kazáncsere program (1) KEOP (2) keop (2) kerékpár (1) kereskedőváltás (1) kikapcsolás (1) kilowattóra (1) kína (2) kiotói jegyzőkönyv (1) kiotói protokoll (1) kitermelés (1) KKV (1) KKV-k energiahatékonysága (1) klímacsúcs (3) klímakonferencia (1) klímaváltozás (6) kogeneráció (2) kolszkaja platform (1) komposztálás (1) kőolaj (24) környezetvédelem (1) kovács pál (3) közlekedés (1) Kozmosz (1) közműszolgáltatás (1) közvilágítás (3) kpmg (1) kutatás (1) lakás (1) lázár jános (6) led (2) lenr (1) lpg (1) mackay (1) magyar bányászati és földtani hivatal (1) magyar bányászati szövetség (1) magyar energiafogyasztók szövetsége (1) magyar energia hivatal (7) magyar megújuló energia platform (1) magyar megújuló energia szövetség (1) magyar szénhidrogén készletező szövetség (1) magyar szlovák gázvezeték (1) mavir (6) mbfh (1) medvegyev (2) megújuló (1) megújulóeneriga (4) megújuló energia (82) megújuló energiaforrás (29) megújuló energiaforrások (2) meh (6) MEKH (1) mesz (1) met (1) metár (15) mket (1) mmesz (1) mol (7) mosier boss (1) mszit (1) MSZKSZ (1) mtoe (1) mvm (15) nabucco (10) napelem (4) napenergia (48) napkollektor (4) ncst (2) negajoule (2) németh lászlóné (2) Németország (1) nemzeti fejlesztési minisztérium (18) nemzetközi atomenergia ügynökség (2) Nemzetközi Energia Ügynökság (1) nemzetközi energia ügynökség (5) nfm (15) nfü (1) norvégia (1) NS (1) nukleáris energia (4) nyári időszámítás (1) nyílászárócsere (1) oah (2) oecd (1) oettinger (3) ökológiai lábnyom (2) okos hálózat (1) okos mérés (2) olaj (2) olajalapú gazdaság (1) olajhomok (1) Olajos Péter (1) omv (1) opec (1) opel ampera (1) óraállítás (1) orbán viktor (3) oroszország (1) országgyűlés (2) országos atomenergia hivatal (1) összesküvés (1) ovit (1) paks (3) paksi atomerőmű (21) palagáz (4) pályázat (4) pannergy (2) pannonpower (1) papírbeton (1) passzívház (2) patzek (1) pb (1) pedelec (1) pellet (1) pőcze orsolya (1) portfoliobloger (1) portfolioblogger (62) professzorok batthyány köre (1) removal units (1) ren21 (2) rendszerhasználati díjak (3) rezsicsökkentés (6) rmu (1) robbantás (1) Roszatom (1) rwe (4) shell (2) smart grid (1) smart metering (3) stockholm (1) sustainable energy without the hot air (1) sütőolaj (1) swot (1) számlakép (1) szél (1) szélenergia (13) szemét (1) szén (7) szénbányászat (4) széndioxid (9) széndioxidkvóta (1) széndioxid adó (1) szénmonoxid (1) szén dioxid (2) szén monoxid (1) szivattyús tározós erőmű (1) szmog (1) taleyarkhan (1) tap (1) távfűtés (13) távhő (23) tecnhológia (1) termőföld (1) Tesla (1) Tesla Motors (1) tigáz (1) tisztaszén (1) tiszta energia (1) tokamak (1) tollway (1) törvény (1) tőzsde (3) tranzitvezeték (1) trigeneráció (1) tüzelőanyag-kereskedelem (1) tüzép (1) tűzifa (1) tve (1) új széchenyi terv (1) uniós források (1) USA (1) üzemanyag (14) üzemanyagár (7) vadócz péter (1) varró lászló (1) Varró László (1) vasút (1) védendő fogyasztó (1) vendégposzt (1) ver (1) vértesi erőmű (3) vertis (1) vestas (1) vet (1) vezetékjog (1) videó (1) villamosenergia rendszer (1) villamos energia (75) villanyautó (5) villanyszámla (1) vissza a jövőbe (1) vita (1) vízenergia (3) wec (1) wildhorse energy (1) windmade (1) world energy council (1) Wyoming (1) zbr (1) zöldáram (4) zöldbank (1) zöldenergia (2) zöldgazdaság (3) Címkefelhő

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Legfrissebb hírek

Houston, baj van, 230 a benzin!

2012.03.19. 17:18 Az Áram Ára


olajárAz Egyesült Államok derék polgárainak idegeit is borzolja a magas benzinár. Náluk éppen most fenyeget annak a veszélye, hogy a gallononkénti 4 dollárt is elérheti az üzemanyag ára. Ez magyar mértékegységekre átszámolva azt jelenti, hogy az amerikaiakat 230 forintos literenkénti benzinár fenyegeti! A tengerentúlon azonban ez olyannyira elfogadhatatlan, hogy a kormány még arra is hajlandó, hogy az árak letörésére a stratégiai készletekhez nyúljon. Idehaza, de Európában bárhol máshol is, alighanem bárki örömmel venne egy hasonló üzemanyagárat. A 230 forintos határt ugyanis már majd tíz éve, 2002 évvégén átléptük.


A teljes cikket elolvashatod az Áram Ára oldalán.

Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!

85 komment

Címkék: kőolaj benzin gázolaj üzemanyagár nemzetközi energia ügynökség

A bejegyzés trackback címe:

https://azaramara.blog.hu/api/trackback/id/tr534326019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2012.03.19. 19:56:35

azért van némi különbség Mo. és az USA között...

HUN_Sector 2012.03.19. 20:05:16

Fura, hogy még nincs itt 1000 hozzászólás, pedig érzékeny téma. Arról nem is beszélve, hogy ahogy írtad, a fidesz nagyon verte a tamtamot a 300 forintos üzemanyagnál, aztán jövedéki adót, áfát emelt, s lapul, mint fkeália a gazban, midőn az 500 forintos tételhez közeledünk...

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2012.03.19. 20:24:59

Nem a hetenkénti 2-3-5 forintos áremelések a sokkolóak, mert sokan csak legyintenek, hiszen teletank esetén is csak max fél liternyi benzin.
Viszont 2 éve 10-11e Ft-ból tankoltam tele az autót, most már 15 felett van.
Ez már azért mellbevágó különbség (számomra).

A posztból egyébként azt hiányolom, hogy az amcsi járgányok 90%-a benzinzabáló, tehát 2-3x annyit eszik, mint a hazaiak, ezért a tizszeres arányt is illene megfelezni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.19. 20:44:29

@Kőmíves Kelemen: Milyen autót tankolsz te 15ezerből teli? Egy normálisabb, autónak nevezhető jármű tankja kb. 55-60 liter, vagyis 26-27ezer forint...

kapitalista 2012.03.19. 20:45:49

Kisbaratom

Californiaban 1 gallon super ara $4.75 korul szaladgal, ami aduplaja ami volt 4 eve.Ha hozzaveszed a tavolsagokat amit itt kell autozni, plusz ,hogy nincs kiepitett tomegkozlekedes akkor a benzin itt dragabb mint ott.Amikor elkezdtem autozni Magyarorszagon 2.70 volt a normal es 3.00 FT a super.Amikort eljottem 10 FT volt a benzin es mindenki azt mondta leall a kozlekedes, mert az arak begyuruztek.Orulok ,hogy Nalatok is bekoszontott a kapitalizmus.Minden relativ.

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2012.03.19. 20:55:57

@geegee:
43 literes a kocsi tankja, általában 32-36 litert kell beletankolnom a telihez.

Sajnos heti egy tankolás elfogy :/
(munkához kell, mielőtt valaki nekem ugrik)

Adani 2012.03.19. 21:32:55

Anno 1990-ben a taxisok blokádot szerveztek mikor volt kb. 70 ft egy liter benzin. Most mikor 500 ft lesz, egy szót se szólnak. A benzinár emelkedés amúgy törvényszerű, egyre kevesebb olaj van ,egyre nehezebb helyről kitermelhető a megmaradt olajkészlet, persze ,hogy drágul, viszont a jövedéki adó is nagyon magas rajta, lehetne azt csökkenteni. Emellett támogatni kéne akár adókedvezménnyel az alternatív üzemanyagokat, pl. E85, autógáz stb.

Rocko- 2012.03.19. 21:35:46

@Medx: pl. hogy a benzin ára kisebb, viszont a megtett távok nagyobbak. teszem azt itthon az átlag utazás az 15-30 km, ott meg inkább 50-100.

@geegee: Swift, 30 liter.

@Kőmíves Kelemen: "A posztból egyébként azt hiányolom, hogy az amcsi járgányok 90%-a benzinzabáló"
ez igaz. is volt, hogy 20 évvel ezelőttig. most már ráfeküdtek ők is a fogyasztás témára.

ToF 2012.03.19. 21:53:25

@Kőmíves Kelemen: Ezért nem fogy az amcsi autó, és ezért van annyi európai és japán gyártású alacsony fogyasztású szgk az USA-ban. Már régen nem jellemzők a 20-30 l/100 km fogyasztású autók.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2012.03.19. 22:02:36

@HUN_Sector: Annyira nem meglepő sajnos, hogy egy informatív, kultúrált formában megírt cikkre nem jön sok komment... (kicsit meglepőbb az USA gyalázó primitív hozzászólások elmaradása)nincs benne káromkodás, szex, homoszexuális utalás... Éppen most néztem végig az indexen kint lévő blog ketrecet... elképesztő.

A témához: az utóbbi időkben visszaszorult a benzinzabáló autók száma. Helyi ismerősünk mondta, hogy lecserélte korábbi autóját egy Yarisra, mert sokallja a tankolásra fordított összeget. 2 éve Arizonában 1.20 körül volt egy gallon benzin, most a sarki kúton Wisconsinban 3.94, nyárra állítólag meglesz az 5. Volt egy érdekes vitaest az egyetemen a témáról, jelen volt a Shell korábbi vezérigazgatója többek között. Sajnos még nem volt időm megírni a blogomon a hallottakat, de idővel csak sikerül. Ha érdekli ezt a blogot, akkor szívesen átküldöm majd.

determ 2012.03.19. 22:16:27

Nagyon félrevezető ez a cikk! Látszik, hogy a cikkírónak nincs amerikai kapcsolata.
Amerikában az autó KÖTELEZŐ. Nem, nem úgy, mint itt, hogy a seggünkhöz van nőve, mert lusták vagyunk elmenni tömegközlekedéssel. Ott egyszerűen NINCS alternatíva, autó KELL. Tehát ha akarod, ha nem, meg KELL venned a benzint (és a kocsit is) ha a gyereket különórára viszed vagy dolgozni mész vagy akármi. Itthon ezt meg lehet tenni kocsi nélkül is, ott nem.
A másik pedig a távolság. Ha mást nem, csapjunk fel egy térképet és nézzük meg az átlagos távolságokat. Elképesztő lesz a különbség.
Egy kis adalék: Amerikában a munkavállalók 90%-a utazik a munkahelyére többet, mint 1,5 óra. Mivel ugye ebben az esetben is többnyire kocsiról beszélünk érdemes utánaszámolni ez mennyibe kerül. Még akkor is ha csak 200FT a benzin.

subtotal 2012.03.19. 22:48:14

@determ: igen, ezt az érvet veszik elő az amcsik is, hát valahogy ott kialakították azt a rendszert, amiben élnek.
90% utazik csak oda több, mint 1,5 órát? Persze, de azért ne nyalj be mindent, amit az amcsi kapcsolatod előad.
wiki.answers.com/Q/What_is_national_average_of_miles_each_American_driver_drives_per_year
33,4miles ~ 53,4km
Évi 13476miles (21600km), vegyesben átlagosan 20mpg (majd 12liter/100km), vagyis nagyon sokkal számoltam, azaz $4,00-nál havi kábé 50eFt. A nettójuk 6,5%-a megy el tankolásra. Sajnálok minden amcsit, tényleg, nagyon.

sish 2012.03.19. 23:07:24

@subtotal: igen, én is erre akartam kitérni, tízszer annyi benyát vesz a fizetéséből az átlag amerikai, mint az átlag magyar, de be is b*szna, ha annyival több menne el munkába járásra. Soha nem érne be a munkahelyére.Az erre fordított napi idő szerintem max. 3 óra körül mozoghat, annál többnek nincs értelme és ennyit akár egy magyar is tölthet munkába járással, ha úgy jön ki a lépés.

Jawarider 2012.03.19. 23:31:45

Nem elég hogy drága a bezin, még fos is. A saját szememmel láttam mivel utas és sofőr voltam kint, 1.8-s benzines Toyota fogyasztása : 11 gallon 900 km-en azaz 11x3.98 liter / 9 = 42.79 / 9 = 4.75 lityi 100-on.

Szeretem ebben az országban, hogy majdnem minden itt a legdrágább de legalább szar is ötöd fizetések mellett.

molnibalage 2012.03.19. 23:58:52

Azért a 2002-es benzinárrat számoljuk ki már inflácovóval a mai árakra...

molnibalage 2012.03.20. 00:01:49

@Adani: A benzin ára ahhoz képest ma nincs hétszeres, a bérek meg úgy hússzorosak? Relatív értelemben úgy tűnik, hogy akkor drágább volt a benzin.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.20. 01:09:51

@Kőmíves Kelemen: oké, nem bántásból írtam, csak fura volt.Én is harminc-aárhány litert számoltam.Ugyanakkor meg a 20 évvel ezelőtti gyártású középkat autómnak is volt már vagy 53-55 literes tankja...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.20. 01:11:00

@Rocko-: Na Swifttel spec semmi tapasztalatom nincs, simán elhiszem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 01:29:00

amerika 90 %-an akinek nincs kocsija, nem tud dolgozni, nincs valasztas vagy vezetsz, vagy nem dolgozol
ez igy alakult ki
de ha holnap kiepitik a tomegkozlekedest teszem azt ashevilleben, akkor szivesen ulok villamosra
pesten fullos tomegkozlekedes van es mindenki mereszti a kocsijaban a segget, itt meg nem tudsz melozni /elni/ kocsi nelklul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 01:33:32

amugy gondolom az adok is sokkal kisebbek a benzinben, mint otthon
aki nem ismeri az amerikai viszonyokat ezt ugy kell elkepzelni, hogy pl. egy Eger /azt ismerem, ott eltem/ nagysagu varosban busszal a nagyavradi uttol a z eszaki lakotelepig 3 ora alatt jutnal el busszal, de ugy, hogy maga a busz is orankent indulna, es nem jarna ejszaka meg vasarnap
nekunk kocsival kell jarni, mert nincs mas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 01:40:37

pestieknek is tudok mondani
4-6-os orankent jarna?
khm?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 01:44:02

@_Maverick: 12 eve volt 1.20 a benzin, 2 eve sehol nem volt annyi@ToF: mar az amerikai autok is regen figyelnek a fogysztasra@Kőmíves Kelemen: tevedes

shwarcz bácsi 2012.03.20. 02:37:54

@Kőmíves Kelemen: hülyeséget beszélsz, amikor a fogyasztás mértékét emlegeted.itt észak amerikában, az autó használati eszköz, nem luxus és élménycikk...
a sarki mall ba ha kiugrom 10km, csak oda... és itt ez az átlag.nem a luxus.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 03:27:22

@shwarcz: bazmeg szerencses vagy, ez egy kis varos, de az elso elelmiszerlelohely 5 km es semmi mas lehetoseg
na jo a bringa, de nem szeretnek biciklivel bevasarolni

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2012.03.20. 04:48:58

@hagyma: Megkeresem. Volt egy nagy esés 2008 végén:

gasbuddy.com/gb_retail_price_chart.aspx

Egyébként ez kétségteleül több mint 1,2, de 1,6-ig lemegy ez a chart. Valamit összekevertem ezek szerint, meg vagyok lepődve, tényleg így emlékeztem az arizonai kirándulásunk alkalmával megejtett tankolások kapcsán. Elnézést a tévedésért!

Madisonban van egy bolt a campus területén a belvárosban, úgy 1 mérföldre, de itt az árak úgy kétszer annyiak, mint ott, ahova kijárunk 10 km-re. Tucsonban annak idején semmi nem volt széles a határban.

Rocko- 2012.03.20. 06:57:42

@geegee: én tapasztalatból mondom. :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.03.20. 07:19:29

:0 most erre mit kellene mondani a világvége előtt, amikor úgyis mindenki tudja, hogy hamarosan elfogy az olaj, és összeomlik az egész rendszer??

reagálok, mint egy ateista, alkoholista, álliberális indexes mindenttudó: úgy kell nekik, hát csináltak volna a buta amcsik olyan korszerű tömegközlekedési hálózatot, mint amilyet mi, okosak!

Flaggx 2012.03.20. 07:34:33

@hagyma: Azt is figyelembe kell venni, hogy itt (Pesten vagy akár Mo.-n) jelenleg milyen a tömegközlekedés:

munkába járás:
- bkv: ~ 40 perc (640 ft)
- autó: ~ 8 perc (180 ft)

Barátnőm szüleihez kiugrás:
- busz: ~ 1:05 (900 ft *2= 1800 Ft)
- vonat: ~ 1:20 (~ 1000 Ft *2= 2000 Ft)
- autó: 40 perc (~ 1000 Ft)

Én szüleimhez való lejutás vidékre:
- busz: 1:45 (2200 Ft *2= 4400 Ft)
- vonat: 2:30 (2600 Ft *2= 5200 Ft )
- autó: 55 perc (~ 2300 Ft)

Szerintem elég sokatmondó! (Azért van a *2, mert ha az ő szüleihez megyünk vagy az enyémekhez, akkor két jegy kell, autót meg csak egyszer kell tankolni)

Másrészt vegyük Salgótarjánt! A napokban volt tele azzal a média hogy St. tömegközlekedésének 70%-át kinyírták. Én tudom is hogy miért:
- mert mindenki (aki tehette) autóval járt!
Hogy miért?
- mert 20-30 éves 260-as ikarusok jártak
- mert 20-30 percenként jártak fővonalon
- alig volt olcsóbb a jegy, mint Budapesten -> autóval olcsóbb volt

Ezért mindenki inkább autóval járt, már aki megtehette.

Rendet kéne tenni itthon is a fejekben, mert "kedves vezetőink" úgy próbálják buszra, vonatra szoktatni az embereket, hogy nem vonzóbbá teszik őket, hanem az autózás költségeit próbálják minél feljebb nyomni, ami meg igen rossz irány.

Adani 2012.03.20. 07:37:02

@molnibalage:

Akkor inkább az volt a baj, hogy hirtelen emelték kb. 50%-al és ezt sztem már most se nyelnék le.

alibi6 2012.03.20. 07:46:38

Szegény amerikás magyarok... Mindjárt megsajnállak benneteket, hogy milyen messze van a mall.
Beszarás!

Adani 2012.03.20. 07:49:59

@Flaggx:

Esztergomban is megszűnt a tömegközlekedés, eleve rossz volt a hálózat, nem fedte le a fontosabb utakat, ritkán jártak a buszok stb. Mióta nincs nem is nagyon hiányzik senkinek a Tesco járat jobb alternatívát nyújtott, az most is megvan, és főbb közlekedési pontokon át megy, kiváltja a helyi közlekedést majdnem teljes mértékben.

Bp-n belül amúgy sokszor gyorsabb a BKV és olcsóbb is. Örs-Kossuth tér 12 perc metróval és 320 ft. Hol teszed ezt meg ilyen rövid idő alatt kocsival? Itt a belvárosban, ahol dolgozom, parkolni sem lehet szinte sehol, vagy csak pénzért. Ráadásul a BKV bérletet fizeti a cég, az kvázi ingyne van minimális önrész van rajta (kb. 1600 ft/hó). Haza a szülőkhöz vidékre voanttal 2:30 kb. az út és kb. 2400 ft. Heti egyszeri hazautazás 86%-át fizetik. Autóval sem tudod megtenni 2:30-nál gyorsabban (Bp-Békéscsaba kb.200 km lehet próbálkozni), benzinbe is kb. annyi ha egyedül mész.

Valóban nem az autózás költségeit kell feljebb nyomni ,hanem vonzóbbá téve a tömegközlekedést. De az igazán hatékony és külföldön már jól bevált megoldás a kettő kombinációja. Nagyvárosok határain P+R parkolók, ahol ingyen ott lehet hagyni a kocsit, és kb. egy pár órás parkolójegy áráért vehetsz egy napijegyet, amivel utazhatsz korlátlanul a városban minden tömegközlekedési eszközön. Lásd. pl Bécs, olcsó a napijegy, van 6 metró, le van fedve majdnem az egész város metróval is, de ha valahol mégse, van villamos, busz stb. Tavaly voltunk kint Bécsben, metróval mentünk mindenhová, gyors, pontos, tiszta kényelmes. Van gyorsvasút a reptérre is Westbanhof pályaudvart össze sem lehet a keletivel hasonlítani ,se arabok ,se kosz, se bűz, se csövesek, se koldusok. Egész nap Bécsben kettő azaz kettő koldust láttunk, egy féllábút a centrumban és egy metrólejárat előtt egy másikat, aki műanyag pohárral koldult. Kutyaszart alig találtunk, az aluljárók tiszták voltak, se szar se húgyszag, de állandó bútordarab csövesek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:06:10

@_Maverick: semmi gond en 10 eve nem tankoltam 1,20 korul 2000 fele kezdett kuszni felfele es kuszik azota is:)
@alibi6: dolgozni jarunk vele, holnap reggel felkelek /ma, mondjuk ma nem mert offos vagyok/ es reggel el kell tekernem 10 merfoldre (qrwa szerencses vagyok, hogy csak 10) az asszonynak is el kell tekernie
es nincs mas lehetoseg, esetleg meg a bringa/ engedd meg hogy itt a hegyek kozott ne bringazzak napi 20 merfoldet:) thank you/
ezert all ket kocsi a haz elott
ha vinne a metro, mennek metroval, de meg busz sincs.......

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:11:42

@Flaggx: namost ezket az idoket itt szorozd be kb tizzel, amellett, hogy nincs is jarat
peladaul este 8 utan meg reggel 6 elott es szombat vasarnap felejtsd el
namost, a melohelyem kb 8-10 merfold a lakasomtol
a busz csak 1 dollar, de minimum egyszeri atszalassal ez kb 3 ora ugy, hogy orankent van jarat
egyszeruen keptelenseg hasznalni
bemegyek a varosba vasarolni es nincs kocsim es raerek, hat abban segit valamit, de munkaba jarni keptelenseg

Medgar 2012.03.20. 08:18:44

@Rocko-: Nem erre gondoltam. Valamiért az az érzésem, hogy az utolsó gallon benzint amerikai kocsiba fogják tankolni...

különvélemény 2012.03.20. 08:22:35

@_Maverick: "kicsit meglepőbb az USA gyalázó primitív hozzászólások elmaradása"

Kösz, hogy szóltál.
Tehát mindenki primitív, aki szerint az usa felelőssége az olajárak emelkedésében meghatározó jelentőségű.

Nem is tudom milyenek azok, aki szerint nem így van. Talán agyhalottak?

molnibalage 2012.03.20. 08:31:47

@hagyma: ~60% mai napig tömegközlekedik.

Jawarider 2012.03.20. 08:35:11

G_cire érdekelne ha elfogy az olaj mi lesz. Alkoholos, repceolajos autók ? Fizikailag képtelenség annyi üzemanyagot a földterületen megtermelni. Napelemes ? Nem vagyok benne biztos, hogy annyi napelemet le ehet gyártani. Visszajön a ló ? Akkor meg a kapacitás fog oda lecsökkenni, hogy nem tudunk ennyi embert etetni. Gondolom valamelyik nagyhatalom elfoglalja pl. Afrikát ahol naperőműveket fog kiépíteni meg pl. repcét fog termelni magának. Amíg olaj van máshol addig nem mennek oda....

fogash 2012.03.20. 08:43:51

@ToF: "ezért van annyi európai és japán gyártású alacsony fogyasztású szgk az USA-ban. Már régen nem jellemzők a 20-30 l/100 km fogyasztású autók."

Az eladott új autók igen nagy hányada még mindig SUV vagy pickup. HIába japán, az 5.7-V8as motor a Toyota Tundra-ban sem fog 6 litert enni 100km-en (47mpg), inkább valahol a 12-14 l/100km (15-20mpg) tartományban. Az a fajta kisautó, amit mifelénk annak hívnak (Corsa, Polo, stb.) meg egyszerűen nem is létezik kint, ahogy 7-8 litert evő Camry hibrid az üzemanyag-spórolás csúcsa. Ennél meg röhögve kevesebbet eszik a teljes európai középmezőny (Mondeo, Insignia, E-Klasse, A6, stb...)

De Bush2 okosan elkezdte adókedvezménnyel támogatni az amerikai gyártású SUV-okat, így a gyerekeket is azzal kell suliba hordani.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:49:05

@molnibalage: kotve ketlem
bar ha letszamra nezik
es ugye NY nagyvarosok stb. akar 90 % is
az a par nagyvaros, de ott van is 123 metrovonal
ahol en eltem eddig miami-tampa-louisville- asheville az jar busszal akinek bevontak a jogsijat valami miatt, vagy tenyleg annyira csoro, hogy egy kocsit nem tud elvezetni
60 szazalek nem lehet, ha folyamatosan mennek a kocsik es orankent a felig tele buszok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:51:36

@fogash: de ahhoz viszonyits ami 10-15 eve volt
en most vettem egy 2 literes mitcubishi lancert, ez teljesen a kozep alja-kis kategoriaba szamit

fuakjs11 (törölt) 2012.03.20. 08:56:26

@hagyma: 10 mérföld az nem valami sok. Budapesten lakom és dolgozom, a melóhelyem mégis 10 mérföldre van...

Tömegközlekedve 80 perc két átszállással, autóval 30-40 perc. Az időm értékesebb, ki van számolva. Nincs miről beszélni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:56:46

12 eve meg expeditiont vezettem dudolva:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 08:58:24

@franc0: ezt mondtam, kurva makom van hogy csak 10 merfoldre van a melohelyem, kevesen mondhatjak el ezt
tomegkozlekedve= megoldhatatlan
tehat kocsi kell
ennyi

baliquez 2012.03.20. 09:06:06

Nem véletlenül nem építették ki az autózás alternatíváját usáéknál, az autóipar autókat és munkahelyeket teremt, a fegyvergyárak pedig hullákat az ehhez kapcsolódó olajháborúkban. Könnyebben támogatja a közvélemény a hódításokat ha személyes okai is vannak rá. Jól ki van ez találva.

Másfelől meg érdemes egy pillanatra elgondolni hogy mit szólna az amerikai polgár a literenként NYOLC dolláros benzinhez, ugyanis ennyi a difi az itteni és az ottani fizetések között, ha 450.-Ft magyar benzinárral számolunk. Borítékolható hogy a Capitolium széthordott köveivel vernék agyon az összes képviselőiket válogatás nélkül már a puszta áremelés-javaslatra is.

Palesztin és iraki gyerekek vérével van hígítva az amerikai benzin, azért tud olcsó lenni mert a haláluk miatti pluszbevétellel van kompenzálva. Jusson eszedbe mikor tankolsz.

nincs kecmec 2012.03.20. 09:08:41

Ez igy igaz , az Allamokban hasznalt autok atlaga harom literes lehet.
Az adokat viszont be kell szedni valahol.
En kozel ket millio evi adot fizettem egy hazra amit itthon konnyuszerkezetesnek hivnak.
Ez egy fix kiadas volt.Ha esett ha fujt
Plus egeszseg bitositas amirol ne is beszeljunk.
Viszont hogy mennyit autozom az reszben rajtam mulott mert munkat mindig talaltam a kornyeken 15-20 perces tavolsagra.Tehat itt volt lehetoseg le vagni a kiadast. Most meg be lehet tenni a merlegbe itteni ingatlan adokat is ami minimalisis.Igy valszeg az Ami atlag eletszinvonal nem tobb mint a ket-haromszorosa a M.orszaginak.

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2012.03.20. 09:09:41

...érdekelne ha elfogy az olaj mi lesz...

az olaj nem úgy fogy el, hogy ma volt, holnap nem lesz, mert elfogyott. Hanem szépen megy fel az ára, az ember kevesebbet autózik, többet tömegközlekedik, és felfedezi, hogy vasúttal mennyivel kényelmesebb (és esetleg olcsóbb is lesz) pl 1000 km-re utazni

Flaggx 2012.03.20. 09:10:08

@Adani: na ja, és szeretett fővárosunk hogy oldja ezt meg?

- csődben a bkv
- fizetőssé teszik a 3. kerület Flórián tér környékét, nehogy már ott le tedd az autót, és onnan bkv-z, mit képzelsz?!

A metró vonalas részeken gyorsabb a közlekedés, persze, de ha olyan helyen dolgozol és laksz aminek a környékén sincs metró? A villamosok (nem a 4-6) 10-20 km/h-val kocognak, a buszok kigyulladnak (lásd. a tegnapi 86os Volvo), fekve maradnak...

A városvezetés inkább a józan ész és logika ellen megy, mint az egész ország...

Adani 2012.03.20. 09:17:29

@kjapp:

Ha elfogy majd jönnek a napelemes, vízzel működő, villany stb. autók, ki van az már rég találva, csak ugye ameddig van olaj nem szabad hagyni, hogy elterjedjen. Ki van ez már rég találva.

@Flaggx:

Na igen Demszkáj és bandája sikeresen taccsra tette és szétlopta a BKV-t most már ott tart, hogy kb. menthetetlen, csak elodázni lehet a véget, hogy rendszeresen öntik bele az állami milliárdokat a lejáró hitelek miatt, de ez olyan mintha egy feneketlen kútba szúrnád a pénzt. elöregedtek a járművek, mert 20 év alatt nem volt nem,hogy beszerzés még normális karbantartás sem, leszámítva persze pár kirakat beszerzést választások előtt pl. 50 Volvo busz meg a Combinok. Ezen kívül semmi, max. használt járművek külföldről.

Flaggx 2012.03.20. 09:18:49

@hagyma: csak az USA-ban nem az emberek ellehetetlenítése a cél, mint Magyarisztánban. :)

Itthon megemelik a bkv-bérlet árát, erre áttérnek sokan autóra, erre megemelik a benzin árát, megölik a tömegközlekedést (vonatok megszüntetése), megint emelnek egy nagyot a benzin adóin, és ez megy körbe körbe, mindezt egyre alacsonyabb fizetések mellett. Aztán az emberek itt előbb utóbb oda jutnak, hogy vagy bicikli vagy az apostolok lova... Majd a kormány a lábainkra is vet ki adót :)

Rocko- 2012.03.20. 09:22:00

@Medx: ha utolsó gallon benzinről van szó, akkor már egy sokadlagos tényező lesz az autózás (közlekedés). :)
a mad max-i jövő nagyon nem reális kép.

Adani 2012.03.20. 09:24:23

Amúgy lehet a tömegközlekedést jól csinálni, érdemes Szegeden szétnézni, az elmúlt 10 évben mennyit fejlődött a tömegközlekedés. Épp idén alig egy hónapja adtak át ott új villamosvonalat, sőt új villamosokat is beszereztek, a meglévő villamosvágányok átépültek, van már emelt peron, felújított vágányok sőt füvesített pálya is. Sőt Tram-train rendszer fog épülni pár éven belül Szeged és Hódmezővásárhely között, valamint új trolibuszvonalak is épülnek és hosszabbodnak a régiek. Apropó troli. Ziu trolikat is hol használnak már egyedül napi forgalomban? Igen csak a BKV. Szeged és Debrecen már rég leselejtezte ezeket a kohószökevényeket, ami megmaradt az se napi forgalomban szaladgál csak sokadrendű tartalékként, vagyis vagy nosztalgiajáratként zavarják ki a vonalra vagy végszükség esetén ha már nincs más, amit ki lehet adni. Szegeden tudtommal már csak egy Ziu van az oktatótrolinak átalakítva, Debrecenben talán 5 ha van tartalékként, nem nagyon látni már őket a városban. A Ziu meg olyan jármű, amiről nem lehet sok jót elmondani, kényelmetlen, zajos, szétrázza a beledet, ha nincs szerencséd akkor az áram is megráz, mert a szigetelése sem jó. Esős időben első ajtón felszállva nagy eséllyel fog megcsapni az áram, párszor már nálam is megvolt Ziura azóta csak páros lábbal ugrok fel ill. le.

Flaggx 2012.03.20. 09:25:17

@Adani: Arra a Volvora gondolsz, ami tegnap gyulladt ki? :)

Gondolom a Fizessnek most esik le, hogy nem lehet azt csinálni, amit az elmúlt 20 évben nyugisan megtehettek (értsd. szétlopni az országot) mert elértük a falat. Kész, vége, semmiben sem maradt pénz. MÁV, BKV csődben, iparunk erősen húz a nullához, mezőgazdaságunk szint úgy. Elfelejtették a régi mondást, miszerint: "Etesd a birkát ha nyírni is szeretnéd!"

Itt lenne amúgy az ideje erősen a szemlélet váltásnak:

- példát vehetnénk az önellátó osztrák faluról, akik átálltak a megújuló energia termelésre: azóta 0%-os (nulla!!!) a munkanélküliség, a falu virágzik, mert több energiát termel, mint amennyit elhasznál, így eladja.

Senki se mondja, hogy nálunk ezt nem lehetne megcsinálni! De sajnos nálunk csak a begyepesedett szemlélet van, mint az elmúlt 150 évben, mindig lemaradva 10-20 évvel a többiektől...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 09:27:41

@Flaggx: es a masik nagy gond itt, mer OK, hogy mindenki kocsival jar, de az aruszallitas is kozuton es levegoben tortenik
szerintem nincs meg egy orszag amelyik ennyire fuggene az olajtol
hogy mi lesz kesobb azt nem tudom, engem nem erint 20 evig meg csak lesz olaj, meg 10 ev es nyugger leszek....
gondolom jon vissza a vasut, meg a villamos

Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.03.20. 09:49:56

Na ja, 230Ft, de náluk verik a négereket!

sirsteve 2012.03.20. 09:50:52

@Jawarider: Ha jól emlékszem, már 20 éve is azt mondták, hogy a Föld kőolaj készlete már csak 25-50 évre elegendő. Meg ma is azt mondják.
Az az igazság, hogy a kőolaj árak emelkedésével megéri a nehezebben kitermelhető lelőhelyeket is kiaknázni. Illetve a technológia fejlődésével ma már olyan helyeken is lehet kőolajat bányászni (pl. Kanadában akár külszíni fejtéssel), ahol akár még 20 éve is elképzelhetetlen volt.
Hogy hazai példát is említsek, a Makó mellett kb. 6000 m mélyen talált földgázmezőt sem kezdték még el kitermelni, mert a jelenlegi földgáz árak mellet még nem éri meg.
Minden jót!

Flaggx 2012.03.20. 10:07:10

@hagyma: Van már elektromos SUV, amelyik 500 km-t meg tud tenni egy feltöltéssel. Jó, persze, most még baromi drága az akkumulátorok miatt, de ez ahogy fogy az olaj úgy fog változni. Mindenesetre ebben van a jövő, mert idővel el fogy a szén, a földgáz, az olaj... viszont energiát tudunk nyerni a napból, a szélből, a vízből, és ezek relatíve (emberi léptékkel mérve) örökké tartanak.

Mostly Harmless 2012.03.20. 10:15:26

azért 440 nálunk a benzin, hogy náluk 230 maradhasson...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.20. 10:23:48

@Flaggx: ertelek
valahogy nem hiszek az elekromos motorokban
valami jobb lesz kitalalva ugy gondolom, mivel evtizedek ota nincs komolyabb elorelepes
jobb-jobb ez teny
de nem OK
majd meglatjuk
/en mar nem/

Adani 2012.03.20. 10:39:24

@különvélemény:

Sőt már volt is erre példa. Ki ölte meg az elektromos autót, érdekes egy film ajánlom mindenkinek.

Abban is szó van már az új akksi technológiáról, amivel nem 100 hanem 500 km-t is el lehet menni, de ugye felvásárolta az olajlobbi a licenszet és azóta semmit se hallani róla.

Tervezett elavulás is létező jelenség, erről is van film a neten, azért sem tetszett a GM-nek az EV1, mert egyszerűen nem akart elromlani, és már 1930 körül megmondták ,hogy az a termék ami nem romlik el üzleti szempontból nem sikeres.

@Flaggx:

Igen arra, akkor szép volt új volt jó volt ,csak hát ugye mivel karbantartás a béka segge alatt volt, mert onnan is vették ki a pénzt, és még szerszámokra sem volt már keret, lerohadtak mostanra.

Megújuló energia. Igen az ajövő és igen sok idő mire megtérül, de pl. egy szélkereket egyszer kell lerakni a helyére, utána gyakorlatilag nulla költsége van, a karbantartása elhanyagolható és miután kitermelte az árát már ingyen termel áramot. Naperőmű dettó. Egyszer kell lerakni egy csomó napemelet a puszta közepére, körül van kerítve és passz, karbantartás szinte nulla élettartam örökélet+10 év is ha nincs semmi rendkívüli helyzet, pl. egy természeti katasztrófa, ami megrongálja.

különvélemény 2012.03.20. 10:56:05

@Adani:
A szélkereket ott szokták hagyni, ha tönkremegy, olyan drága javítani.
A napelemnek meg egy számjegyű az élettartama. :)

Jawarider 2012.03.20. 11:02:37

Már most vannak 10x-s kapacitású aksik prototípus szinten, úgy hogy szerintem az elektromos autókkal nem lesz gond. Ha belegondolok, hogy nem is olyan nagyon régen (emberi léptékben, nem technikai léptékben) a több literes autók teljesítménye volt ott ahol pl. egy mai 1.4-1.6 szóval ez az elektromosság téma is nagyon fog fejlődni szerintem.

sirsteve :

"már 20 éve is azt mondták, hogy a Föld kőolaj készlete már csak 25-50 évre elegendő. Meg ma is azt mondják."

Igen ez nekem is feltűnt. Van itt még bőven olaj. Ja, épp tegnap olvastam asszem a portfolió.hu-n, hogy az USAban csökken a gáz ára már a 10 éves mélypontján tartózkodik. Hm, azzal semmi nem megy ?

Valaki írta, hogy az olajlobbi megveszi a licenszeket megállítva a fejlődést. Ha olyan hülyék vagyunk , hogy eladjuk, meg is érdemeljük.

A megújuló energiákhoz egy kérdés, valóban igaz, hogy egyszer kell letenni a napelemet , kereket stb. és utána csak jön az áram, de a föld energia szükségletét le lehet fedni ?

Mostly Harmless :
"azért 440 nálunk a benzin, hogy náluk 230 maradhasson... "

Ezzel kapcsolatban egy vélemény : több multinál is dolgoztam/dolgozom és tudom, hogy az amerikai cégek akik nem Amerikában dolgoztatnak iszonyat mennyiségű bevételt produkálnak (szerencsére) ami Amerikát gazdagítja. Érdekelne, hogy mi történik ezzel a pénzzel, hogy az USA sokszor sír....

Flaggx 2012.03.20. 11:12:04

@különvélemény: 1 számjegyű? 1 emberélet? Vagy milyen mértékben?

Valószínűleg azért szerelnek fel annyit a tetőre mert <10 év alatt lerohadnak... A gondolkodás hasznos! :)

A szélkerékhez már hozzá se szólok... :)

krausz2 2012.03.20. 11:13:14

230 ft-os benzin ár mellett lehet ingatlanadót is fizetni természetesen mert van miből.
Ezek az egymásután fosztogató kormányok csődbe viszik az EU.-t is és temészetesen
Magyarországot is.
A közgazdászokkal meg teli az ország de
erről mindegyik hallgat mint a sír.
Úgy hogy marad: a nép intézményesített fosztogatása, ész nélkül.
Elvégre EURÓPEREK-ök!!

Flaggx 2012.03.20. 11:17:10

@Jawarider: Megújulóknak pont ez lenne a lényege. Minimális karbantartás kell, napelemeket letakarítani ha rászarik a madár, vagy elrág egy kábelt valami rágcsáló. A szélkerekeknél is max. az okozhat nagyobb problémát, ha nekimegy a hülyebagoly teljes erővel.

Amúgy ha belegondolunk, már az olaj előtt jóval is használtak megújuló energiákat: szélmalmok, vízmalmok, csak hogy pár példát mondjak.

fogash 2012.03.20. 11:17:22

@nincs kecmec: "En kozel ket millio evi adot fizettem egy hazra (...)Igy valszeg az Ami atlag eletszinvonal nem tobb mint a ket-haromszorosa a M.orszaginak."

1.) nézd már meg, hogy mekkora nettó fizetésed marad az adók megfizetése után.
2.) nézd már meg, hogy mekkora nettó fizu marad(na) itthon ugyanabból a bruttóból (mert a munkaadódat az érdekli, nem a nettó).
3.) vesd össze az árakat.
4.) egészségbiztosítás jobb munkahelyeken a package része, rosszabb helyeken is tudsz saját magadra biztosítást kötni, nem csak az az alternatíva, hogy zsebből fizetsz a kórházban.

A 2-3szoros életszínvonal-különbség nagyjából azt jelenti, hogy egy heti 5x8 órában robotoló gyári melós kifizeti a számláit, aztán ha nem kell ruhát venni, meg nem romlik el otthon semmi, akkor _éppen_nem_hal_éhen_ a következő fizetésig.
Kint sincs kolbászból a kerítés (se Ny-Európában, se a tengeren túl), de egy átlagos állásban dolgozva ki tudod fizetni a számláidat, ehetsz-ruházkodhatsz és még esetleg marad is egy kicsi a szórakozásra/nyaralásra/stb.

Szóval légyszi ne add elő, hogy milyen szar és nehéz az élet ott.

Flaggx 2012.03.20. 11:21:19

@Jawarider: Jut eszembe, nem csak olajlobbi...

Bioetanol és a tavaly jól megemelt jövedéki adója...

Vagy hogy húzol le jól pénzel olyan háztartást, ami tök önellátó? Nap és szél energiával melegíti magának a vizet, oldja meg a fűtést, a villanyt, akkor állam bácsi milyen jogon akar tőled adót szedni?

Ugyanezen okból akarják betiltani az ecigiket is itthon, mert nem jön be belőle annyi jövedéki adó, mint a hagyományos cigarettából. Ja, hogy az ecigi egészségesebb a dohányosra és a környezetére nézve is? Azt ki nem szarja le...

fogash 2012.03.20. 11:24:49

@Jawarider: "Valaki írta, hogy az olajlobbi megveszi a licenszeket megállítva a fejlődést. Ha olyan hülyék vagyunk , hogy eladjuk, meg is érdemeljük."

TE feltalálod a levegővel működő motort. Jön egy xy kockázati tőkebefektető cég, aki ajánl neked 5millió dollárt a jogokért. Elfogadod, mert ha nem tennéd, akkor sem lenne még ötvenezred sem az EGY országbeli szabadalmi védelemért, nemhogy a világszintűért. Aki meg megvette a jogokat, maga dönthet, hogy piacra dobja, vagy évente csepegtet belőle, hogy lehúzza a hasznot.

Amúgy meg gondolj bele: a technikai civilizáció a bevételeinek jelentős részét ENERGIÁRA költi. Képzelj el egy "ingyen" energiát. Ingyen van a benzin? Utazzunk. Kell egy új autó/repülő/hajó/űrhajó. Dugó van mert minden hülye autózik. Kell még út. ...

jó irány lenne ez? 15 éve 60 perc alatt értem le a balatonra a 35 lóerős Skodámmal. Ma a 136 lovas citroennel 2óra is kevés, mert akkor a forgalom. Bp-ről hiába a 2x3 sávos autópálya, mégis két óra a 70km. És még DRÁGA az energia? Mi lenne, ha olcsó lenne?

Flaggx 2012.03.20. 11:28:16

@hagyma: Ne légy ennyire pesszimista, 10 éve még csoda számba ment a 3210-es telefon is, ma meg már érintőképernyős-3gs-mobilnetes okosságaink vannak, az elektromos autók elterjedésének egyenlőre az akkumulátorok (mesterségesen?) magas ára szab gátat. Évek kérdése az elterjedésük. Pont azt számolgattam, hogy a most 14 éves autóm ha végleg nyugállományba vonul, akkor már lehet elektronyos autót fogok venni :)

Jawarider 2012.03.20. 11:40:17

@fogash: Tény, hogy eladja sok cég a licencet xy tőkebefektető cégeknek mert nincs tőkéjük :-( de ekkor kellene az adott országnak , esetleg az EU-nak segítenie ahelyett, hogy egy olajlobbi közeli cég vegye meg a dolgot. Én ha feltalálnék valamit, biztos, hogy hamarabb kopogtatnék pl. valamelyik német autógyárnál mint valamelyik arab befektetőnél még akkor is ha tudnám, hogy az adott német autógyár elrakná a találmányt 100 évre.

A balatoni dologgal abszolút egyetértek, én is tapasztalom, de kabaré, hogy milyen mértékben megy fel a nafta ára. Egy dolgot azért ne felejtsünk el, nem kizárólag azt kell nézni, hogy olcsó az energia és mindenki autózik így dugó van, hanem azt is figyelembe kell venni, hogy mindenkinek autója van. Szerintem. Komplex azért a helyzet.

Egyébként amíg vesszük ez lesz.

Jawarider 2012.03.20. 11:45:58

@Flaggx: Igazad van, csak a föld népessége (lassan) töredéke volt a mainak. Született ló ami dolgozott, földön megtermett a ló kajája. Most ott nem "ló üzemanyag" terem/fog teremni hanem kaja mert etetni kell az embereket.

Kíváncsi lennék, hogy csak megújuló energiával (beleértve kaját, áramot mindent) hány embert tudna eltartani kis Földünk :-)

Jawarider 2012.03.20. 11:48:51

@Flaggx: Hogyan lehet adóztatni egy önellátó háztartást ? Kis hazánkban ahol azért fizetünk jövedelem szerzési illetéket mert VESZÜNK pl. házat nem lesz gond, ne aggódj.....

Flaggx 2012.03.20. 12:01:52

@Jawarider: Csak azóta nem keveset fejlődött a technika, ezt ne felejtsd el!
A szél és napenergia hatásfoka jócskán nőtt az új alapanyagok megjelenésének köszönhetően, pl.: amíg régen vászonból és fából készítették a szélmalmok lapátjait, addig mostanra már könnyű műanyagból, üvegszálas anyagokból etc. A lapátok súlya 10ede a fából készületkének, így a szél is könnyebben forgatja...

Dassler 2012.03.20. 12:16:37

@determ:
Mert itthon mozdulj ki tömegközlekedéssel, ha 30km-nél odébb vagy akármiylen várostól, itt is kell az autó. Nekem 35 km a munkahelyem, tömegközlekedés 2 óra 45-50 perc, autóval 30-35 perc.

molnibalage 2012.03.20. 12:20:14

@Flaggx: Aha. És, ha csak ilyen akksis autó lesz, akkor honnan lesz bele akksi...? Mert azokhoz szükséges nyersanyagok finoman szólva drágák és mennyiségük korlátozott...

molnibalage 2012.03.20. 12:21:17

@különvélemény: A konteóblogok odébb vannak...

különvélemény 2012.03.20. 13:04:23

@Flaggx:
Ne is szólj, láthatóan messziről sem ugatod a témát.

@molnibalage:
Hú bakker, ha valaki nem a mainstream dumát nyomja, már koteózik?
Látom téged is agymosott a média.

Itt egy cikk, a wikiből, hogy ne kelljen hülyén meghalnod:
en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries

baliquez 2012.03.20. 13:41:21

@molnibalage: pár éven belül tökéletesen újratermelhető só-cellulóz alapú akkumulátorok lesznek, csak előtte picit kiirtja egymást az USA meg Kína a ritkaföldfémek ürügyén, persze szigorúan neutronbombával és harcivírussal, egy agyonszennyezett bolygó mit sem érne a maradék keveseknek.

Jawarider 2012.03.20. 14:35:50

@baliquez és a többiek :

A sg.hu oldalon olvastam, bevallom nem találom mert több éves a cikk, hogy kitaláltak egy olyan vegyületet ami 99.99999%-ban újratölthető ráadásul tök gyorsan, szakítva a régi savas/lúgos stb. cuccokkal. Nem kizárt, hogy az volt amit baliquez is említ. Érdekes, hogy erről SEMMI hír sincs az elmúlt 2-3 évben. Hogy miért van ez, nem akarom kibeszélni, az egy másik fórum.

molnibalage 2012.03.20. 14:42:33

Ez a kontetózás mér tényleg fájdalmas...

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2012.03.20. 16:12:55

@különvélemény: Azt hiszem itt komoly értelmezésbeli problémák léptek fel... Nálam a primitív gyalázkodás nem egyenlő azzal, hogy a másik egyszerűen csak egy másik állásponton van. A mondandóm semmiféle kapcsolatban nem áll az általad levont következtetéssel. A világon semmi problémám a konstruktív vitát eredményező, tényeken alapuló negatív véleménnyel, USA bírálattal... sőt: egy részükkel maximálisan egyetértek. Itt is vannak pozitív és negatív dolgok. Primitív gyalázkodó komment alatt a primitív, gyalázkodó kommenteket értettem. Melyek légbőlkapott konteókon alapuló förcsögések 0 tényanyaggal és személyes tapasztalattal megtámogatva, és csak a divat USA utálat közhelyeit puffogtatják minden olyan cikk alatt (témától függetlenül), amiben leírásra kerül az USA betűhalmaz. Szerintem pontosan tudod, hogy mire gondolok, elég sok ilyet lehet olvasni. Ez szerintem nem az a kategória, amire te általánosítottad ezt a mondatomat, de elnézést ha akaratlanul is megsértettelek.

@molnibalage: Ezzel maximálisan egyetértek... Iszonyú energiákat ölnek a jól működő akkumulátorok fejlesztésébe, gyakorlatilag az egyik legkiemeltebb kutatási projekt, a csapból is ez folyik. A probléma messzemenőkig nem olyan triviális tudományos szempontból.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.20. 19:34:17

@hagyma: Hagyma, azt monnd már meg lécci, hogy a pék f@$zába nincs Amerikában rommá adóztatva a benzin ára?Hogy tudja kihagyni a kormány ezt a ziccert?Mert az adók nélkül itt Európában is 230 körül lenne a nyál.Vagyis 100% adó van rá, hogy rohadnának meg.És nem csak magyarban, hanem mindenhol.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.20. 19:45:56

@hagyma: A magyar vidéken is ez van, hidd el, ha elfelejted Pestet, meg 1-2 nagyobb megyeszékhelyet, akkor kb naponta van 2 v 3 járat van azt csókolom.Délután 6 után meg akár meg is lehet halni, annyira nem jár semmi.Tapasztalat...szóval ide is pont úgy kell az autó kényszerből, mint nálatok.Csak épp a benzin a duplája hozzá.Fakk

nincs kecmec 2012.03.20. 21:59:36

@fogash:
Ezen kar vitatkozni. Fiatalnak , dolgozni
akaronak ott a helye. De nem csak a melobol
allnak a dolgok. Elmegy mondjuk szinhazba
itthon 3000-ert. Ennyiert New Yorkban nem
parkolod le az autod ket orara. Most ne is beszeljunk a jegyrol. Nekem tobb ismerosom
is mondta nem dolgozna odat semmi penzert
mert az nem minden. Persze ezt mindenkinek
maganak kell eldonteni

spion27 2012.03.23. 15:37:28

@Adani: olyan nincs, hogy ki van már találva az ingyenjáró napelemes kocsi, amit amint elfogy az olaj már lehet is járatni. Ha lenne egy ilyen, ha te mondjuk rendelkeznél egy ilyennek a terveivel akkor tuti hogy nem likvidálnának a terveket meg páncélszekrénybe tennék, hanem odamehetnél a Fordhoz hogy csókolom itt egy óccó kocsi receptje, azok meg vigyorogva kezdenék el teriteni a piacon a baromi olcsó járgányokat, és mire a többi gyártó észbe kapna, a Ford máris egy új iparág alapjait tenné le, és egy sima 80% körüli részesedésük lenne.
Van alternativája az benzines kocsiknak, csak vagy lassú, vagy drága, vagy keveset tud menni, vagy nehézkes tankolni, vagy mindez egyszerre