A Greenpeace éves jelentése szerint a technológiai óriások egyre markánsabban képviselik a fenntarthatóságot az energiahasználat tekintetében, és valószínűleg ez a tendencia a jövőben még hangsúlyosabb lesz.
Bár Wyoming törvényhozói még prüszkölnek a tiszta energiától, szerencsére rengeteg pozitív példa is akad a világban, amely a fenntarthatósággal kapcsolatos. Az Apple például idén sorozatban harmadik alkalommal lett a legzöldebb vállalat a Greenpeace felmérése szerint, de jó néhány egyéb technológiai óriásnak sincs oka a szégyenkezésre, ha a tiszta energia hasznosításáról beszélünk - írja a TechCrunch.
A Greenpeace felmérése elsősorban az alapján osztályozta a cégeket, hogy mennyire hasznosítják a megújuló energiaforrásokat, de a végeredménybe az is beleszámít, hogy a cégek mennyire transzparensek ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban, illetve hogy mennyire alapozzák saját adathasználatukat megújulóeneriga alapokra.
Az összesítésben az Apple 83%-os indexével toronymagasan végzett, de a Facebook és a Google is jól teljesített, előbbi 67, utóbbi 56 százalékos eredményt produkált, tehát energia tekintetében meglehetősen tisztának tekinthető a három technológiai óriás. Ugyanez azonban nem mondható el például az Amazonról, a Samsungról és a Netfilxről, akik tiszta energia tekintetében középtájon kullognak. Érdemes szót ejteni a Microsoftról is, amely bár nemrég bejelentette, hogy hogy rálép a teljes karbonmentesítés útjára, összességében csupán B-osztályzatot kapott, így Bill Gates-éknek is van hova fejlődni...
A cégek összesített eredménye
A fenti vállalatok már csak méretükből adódóan is óriási befolyással lehetnek az energiaipar jövőjére, ezért a Greenpeace okkal tekint bizakodva a jövő felé: minden esély megvan arra, hogy a nagyok példáját hamarosan egyre többen kezdik el követni.
Van még persze hova fejlődni. Az ázsiai Tencent, Baidu, Alibaba és Naver térhódításának köszönhetően a jelentés kitért a keleti régióra is, amely jelentős lemaradásban van Egyesült államokhoz képest, ez pedig az osztályzatokon is meglátszik.
„A vezető IT-vállalatok az Egyesült Államokban már megmutatták, hogy az ipar többsége felismerte a tiszta energia egyaránt jót tesz a környezetnek és az üzletnek. A kelet-ázsiai vállalatoknak is magukévá kell tenni ezt a valóságot” – fogalmazott Jude Lee, a Greenpeace szakembere.
Persze nem csak Ázsiában szerepelnek rosszul a cégek, a Netflix nevű online videoszolgáltató például szintén gyenge eredményeket ért el a felmérésben. Emellett a Greenpeace sem ment el szó nélkül, sőt, készítettek is egy frappáns videót, amelyben saját gyártású műsorainak felhasználásával egy kicsit ki is cikizték napjaink talán legdinamikusabban növekvő online videoszolgáltatóját:
A többi gyengén teljesítő vállalat sem nyugodhat meg, ugyanis a Greenpeace a fentihez videóhoz hasonló tartalmakkal fog közösségi kampányt folytatni, amelyben arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy ezeknek a cégeknek jobban el kellene mélyedniük a tiszta energia felhasználásában.
Utolsó kommentek