Az Áram Ára - bejegyzések HírÁram

Ajánlataink

Blog ketrecek

Az Áram Ára

Az Áram Ára egy fórum, ahol közérthetően beszélünk az energiáról. Szeretnénk rávilágítani mindazokra a tényezőkre, melyek lehetővé teszik, hogy van áram a laptopunkban, meleget ad a radiátor és van mit tankolni az autóba – és befolyásolják, hogy mindez mennyibe kerül (a fogyasztónak nap mint nap és az emberiségnek évezredek alatt).

Facebook

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

áfa (1) agri (1) akkumulátor (2) alga (1) alteo (7) alternatív energia (1) angyalok (1) ángyán józsef (1) apx endex (1) áram (6) áramár (7) áramfogyasztás (3) áramkimaradás (1) áramszámla (6) áramtolvaj (1) áramtőzsde (1) árapály (1) ártámogatás (1) ár apály (1) ásványkincs (1) Atomcsend (1) atomenergia (66) atomerőmű (2) az agyam eldobom (5) baktérium (1) bányászat (3) Barack Obama (1) Bártfai Béla (1) bencsik jános (17) benzin (5) benzinár (3) bert (2) bioakkumulátor (1) biodízel (2) bioenergetika (1) biogáz (2) biomassza (9) biomovies2011 (1) bioüzemanyag (7) Biztonsági készletezés (1) budapesti erőmű (2) carbon capture and storage (1) ccs (4) ceegex (1) chevron (1) chevy volt (1) clear water (1) clt (1) cmm (1) co2europipe (1) cogen europe (1) csővezeték (1) dalkia (1) david mackay (1) dekarbonizáció (3) déli áramlat (4) demo (1) démonok (1) desertec (1) dízel (3) Donald Trump (1) durban (5) e.on (3) ebrd (1) ecf (1) edf (2) Egyesült Államok (2) eia (2) eib (1) elektromos autó (4) elektromos fűtés (1) élelmiszertermelés (1) elfújta a szél (1) elmib (1) elmű (1) Elon Musk (1) előrefizetős mérőóra (3) elosztóhálózat (1) elszámolás (1) emfesz (1) emisszió (5) ENCO (1) enel (1) energetika (3) energetikai kutatások (1) energetikai tanúsítvány (1) energia (1) energiaár (4) energiacímke (1) energiafelhasználás (1) energiaforrás (3) energiahatékonyság (35) energiaklub (6) energialopás (1) energiamix (1) energiapiac (2) energiapolitika (38) energiastratégia (1) energiaszámla (1) energiaszolgáltatás (1) energiatanúsítvány (1) energiatárolás (2) energiatermelés (2) energiatőzsde (2) energiaügyi biztos (1) energia charta (1) energy roadmap 2050 (2) ensz (2) épületenergetika (8) erec (1) erőmű (2) esco (2) északi áramlat (3) etanol (1) ets (2) eu (1) euratom (1) európai kerékpáros szövetség (1) európai megújuló energia tanács (1) európai unió (6) Európai Unió (1) eurostream (1) extraprofit (1) e star (2) fagázosítás (1) fagylalt (1) fapellet (1) fatih birol (3) fejlesztés (1) fellegi tamás (3) Fellegi Tamás (1) felsmann balázs (1) fenntarthatóság (23) fenntartható energiagazdálkodás (2) fenyőfa (1) fgsz (3) Fidesz (1) film (1) földgáz (107) földgázár (6) földgáztároló (1) földhő (2) foratom (1) főtáv (1) freeway (1) fukusima (6) fűtés (4) fűtési szezon (2) fúzió (1) galvánelem (1) garantált szolgáltatások (1) gáz (3) gázár (7) gázhálózat (3) gázolaj (2) gázpalack (1) gazprom (28) gázszolgáltató (3) generátor (1) geotermális energia (1) geotermia (1) geotermikus energia (1) get (1) gigawattóra (1) gki (2) global statusz report (1) gop (2) greenpeace (2) günther oettinger (2) havi átlagkereset (1) háztartás (1) hibrid (1) hidegfúzió (1) híráram (126) hőenergia (1) hofmeister (1) Hollandia (1) Holoda Attila (1) hőmennyiség (1) Horváth Attila Imre (1) horváth péter (1) hosszú távú áramvásárlási szerződés (1) hőtermelés (2) hozam (1) htm (1) hulladék (2) hulladékégetés (2) hulladékkezelés (1) hupx (2) iaea (1) iea (18) ikervári vízierőmű (1) imf (1) innováció (1) interconnector (1) interjú (1) international energy agency (11) international thermonuclear experimental reactor (1) inter rao ues (1) irán (3) IRENA (1) IT (1) iter (2) itgi (1) james bond (1) japán (1) jet (1) jövedéki adó (1) kapcsolt energiatermelés (2) karácsonyfa (1) karbonadó (1) kát (7) kazáncsere program (1) keop (2) KEOP (2) kerékpár (1) kereskedőváltás (1) kikapcsolás (1) kilowattóra (1) kína (2) kiotói jegyzőkönyv (1) kiotói protokoll (1) kitermelés (1) KKV (1) KKV-k energiahatékonysága (1) klímacsúcs (3) klímakonferencia (1) klímaváltozás (6) kogeneráció (2) kolszkaja platform (1) komposztálás (1) kőolaj (24) környezetvédelem (1) kovács pál (3) közlekedés (1) Kozmosz (1) közműszolgáltatás (1) közvilágítás (3) kpmg (1) kutatás (1) lakás (1) lázár jános (6) led (2) lenr (1) lpg (1) mackay (1) magyar bányászati és földtani hivatal (1) magyar bányászati szövetség (1) magyar energiafogyasztók szövetsége (1) magyar energia hivatal (7) magyar megújuló energia platform (1) magyar megújuló energia szövetség (1) magyar szénhidrogén készletező szövetség (1) magyar szlovák gázvezeték (1) mavir (6) mbfh (1) medvegyev (2) megújuló (1) megújulóeneriga (4) megújuló energia (83) megújuló energiaforrás (33) megújuló energiaforrások (2) meh (6) MEKH (1) mesz (1) met (1) metár (15) mket (1) mmesz (1) mol (7) mosier boss (1) mszit (1) MSZKSZ (1) mtoe (1) mvm (15) nabucco (10) napelem (4) napenergia (50) napkollektor (4) ncst (2) negajoule (2) németh lászlóné (2) Németország (1) nemzeti fejlesztési minisztérium (18) nemzetközi atomenergia ügynökség (2) Nemzetközi Energia Ügynökság (1) nemzetközi energia ügynökség (5) nfm (15) nfü (1) norvégia (1) NS (1) nukleáris energia (4) nyári időszámítás (1) nyílászárócsere (1) oah (2) oecd (1) oettinger (3) ökológiai lábnyom (2) okos hálózat (1) okos mérés (2) olaj (2) olajalapú gazdaság (1) olajhomok (1) Olajos Péter (1) omv (1) opec (1) opel ampera (1) óraállítás (1) orbán viktor (3) oroszország (1) országgyűlés (2) országos atomenergia hivatal (1) összesküvés (1) ovit (1) paks (3) paksi atomerőmű (21) palagáz (4) pályázat (4) pannergy (2) pannonpower (1) papírbeton (1) passzívház (2) patzek (1) pb (1) pedelec (1) pellet (1) pőcze orsolya (1) portfoliobloger (1) portfolioblogger (64) professzorok batthyány köre (1) removal units (1) ren21 (2) rendszerhasználati díjak (3) rezsicsökkentés (6) rmu (1) robbantás (1) Roszatom (1) rwe (4) shell (2) smart grid (1) smart metering (3) stockholm (1) sustainable energy without the hot air (1) sütőolaj (1) swot (1) számlakép (1) szél (1) szélenergia (13) szemét (1) szén (7) szénbányászat (4) széndioxid (9) széndioxidkvóta (1) széndioxid adó (1) szénmonoxid (1) szén dioxid (2) szén monoxid (1) szivattyús tározós erőmű (1) szmog (1) taleyarkhan (1) tap (1) távfűtés (13) távhő (23) tecnhológia (1) termőföld (1) Tesla (1) Tesla Motors (1) tigáz (1) tisztaszén (1) tiszta energia (1) tokamak (1) tollway (1) törvény (1) tőzsde (3) tranzitvezeték (1) trigeneráció (1) tüzelőanyag-kereskedelem (1) tüzép (1) tűzifa (1) tve (1) új széchenyi terv (1) uniós források (1) USA (1) üzemanyag (14) üzemanyagár (7) vadócz péter (1) Varró László (1) varró lászló (1) vasút (1) védendő fogyasztó (1) vendégposzt (1) ver (1) vértesi erőmű (3) vertis (1) vestas (1) vet (1) vezetékjog (1) videó (1) villamosenergia rendszer (1) villamos energia (77) villanyautó (5) villanyszámla (1) vissza a jövőbe (1) vita (1) vízenergia (3) wec (1) wildhorse energy (1) windmade (1) world energy council (1) Wyoming (1) zbr (1) zöldáram (4) zöldbank (1) zöldenergia (2) zöldgazdaság (3) Címkefelhő

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Legfrissebb hírek

Utolsó kommentek:

Wildhunt 2019.08.27. 18:35:12

@molnibalage: nem jobb. De ez megfelel a zöldeknek is, meg amíg dolgozunk rajta lehet fizikával foglalkozni. Ha a megújulós bohóckodás helyett lenne elég atomerőmű meg munka a fúzióson, én jobban örülnék mint annak ami most van (ritkaföldfémek pazarlása óriási környezeti károkkal)

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.27. 16:52:22

@Wildhunt: Ebben sem értünk egyet. Miért jobb megoldás ez a nukleáris energiával szemben, amiről tudjuk, hogy működik és annak is számtalan formája van? Pl. tórium alapú is lehetne, nem csak urán.

És nem "majd egyszer" kell tisztán sok áram. Már most késő van. Nem akkupark hülyeség meg szél-nappal kéne bohóckodni.

Ha a fejlett világ követte volna Franciaország példáját, akkor ma a világ villamosáram CO2 lábnyoma töredéke lenne a mainak...

www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

www.youtube.com/watch?v=G6EOoC_kKI0

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Wildhunt 2019.08.27. 16:32:12

@molnibalage: ez mind igaz. De jobbat még nem tudunk.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Arcade Macho 2019.08.27. 13:00:20

@molnibalage:
@molnibalage: "A UPS rendszereket összemosni a grid szintű tárolással a Gizike és gőzeke összekeverése."

ok igazad van, ez pont az

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.27. 10:17:33

@Arcade Macho: Te most tényleg nekem akarod osztani az észt ezen a téren? LOL..

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.27. 10:15:11

@Arcade Macho: Ha megnézted volna a linkelt videót, akkor a fő tényező az, hogy a SZET-be a víz kb. ingyen van. Az a darus betonos ökörség meg nem vizet mozgat.

Itt kb. el is bukott az egész a fizikán és a CO2 lábnyomon.

Ezen felül a SZET nem töltésben tárol.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Arcade Macho 2019.08.27. 01:10:37

@Wildhunt: "Hiába dugja be mindenki egyszerre a verdát 40kW-ra, ha a töltő csak 5-öt fog ugyanis engedélyezni. Reggelig meg úgyis feltankol, főleg mert nem az összes autót kell 0-ról 100%-ra tölteni."

valojaban ha elterjedt lesz az akksis auto, akkor valoszinuleg bunteto jellegu tarifakat fognak meghatarozni, hogy esszeruen hasznaljak fel az aramot
pl. aki napkozben a csucsban akarna azonnal tolteni annak 3szoros tarifa lenne, igy az egyed elgondolkodna, hogy neki megeri-e az hogy o most azonnal tovabbindul

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Arcade Macho 2019.08.27. 00:53:51

@molnibalage: "A UPS rendszereket összemosni a grid szintű tárolással a Gizike és gőzeke összekeverése."

legugliztam neked...
midra.uni-miskolc.hu/document/24281/19162.pdf
tessek kell az eloszto alallomasba extra akksi, es en csak ezt es kizarolag ezt mondtam...

a masikat is legugliztam neked, hogy tudd mirol beszelsz amikor dobalozol a roviditesekkel...
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szünetmentes_tápegység
"A szünetmentes tápegység (angolul: Uninterruptible Power Supply, röviden: UPS) olyan eszköz, mely elektromos áramot biztosít a számítógépeknek és egyéb elektromos berendezéseknek, ha megszűnik a hálózati áramforrás, feszültségingadozás van, vagy áramszünet lép föl."

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Arcade Macho 2019.08.27. 00:42:57

@molnibalage: "Balfék számítás, mert ha a műszaki feladat az, hogy több hétig kéne tárolni, akkor akkora a beruházási költség, hogy az egész költség értelmetlen."

idiota feltetelezes az, hogy tobb hetig kell tarolni
ki mondta neked, hogy erre kell raizgulni amugy?

"Valami újgenerációs hippi ökörség ez a tárolgatás."
nezd en nem tudom te miert gondolod hogy a SZET az ujgeneracios lenne, mert nem az, azt se tudom, hogy miert gondolod hogy hippik csinaltak volna meg mert az sem igaz, nos a kerdesem csak az hogy miert van az hogy SZET van a villamosenergiarendszerben, de te a nagy fotelforradalmar szerint ugy hulyek ahogy vannak, hogy kepesek egy SZETet csinalni es hasznalni...

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.26. 09:19:52

@Wildhunt: Van egy ilyen rövid TDK anyag, hálózat vizsgálat.

tdk.bme.hu/VIK/DownloadPaper/Villamos-autok-halozatra-vett-hatasainak

A vizsgálat több helyen enyhe következtetésekkel operált és kijött az, hogy még így is lehet probléma már 20-30% villanyautónál is.

Pl. feltételezte, hogy csak 30% akkuszint alatt lesz töltés. Csak nem tudom, hogy ez mire alapozva van, mert hogy nem emberi viselkedési mintára, az egészen biztos.

Ha 60-85 kWh akupakkos 30-40k USD-s autóról van szó, akkor ez még lehet érvényes feltételezés, de az biztos, hogy tömegesebb villanyautózáshoz kisebb akksi = kisebb hatótáv = sokkal kisebb töltési aránynál rádugja majd a felhasználó, mert szüksége van rá, hogy biztosan ne rohadjon le útközben, ha terelés, dugó stb. van és fűteni kell vagy légkondizni. Meg, ha fel lehet tenni tölteni, akkor a tapasztalat az, hogy akkor az emberek töltik...

A töltési teljesítmények is eléggé megengedők és az egész modell egyetlen gyorstöltőt sem tartalmaz egyetlen cellában sem. Ami azért mókás, ha a fenti terhelésekbe időnként szépen belerúgna 1-3 db 50-150kW*-os töltő, ami "picit" torzítja a hálózatot ahhoz képest, hogy ehhez képest kb. 1-2 nagyságrenddel kisebb fogyasztók vannak ma egy átlagos városi cellán kivéve, ha bevásárló központ vagy valami más van, aminek nagyobb trafója van.

*Egyes elvakult hívők már 250-300 kW-os töltőkről álmodoznak tömegesen. Már elev az mókás lesz, hogy ha tömeges gyorstöltés lesz, akkor mi a fenét fognak csinálni az eszméletlen hulladékhővel, amit a kocsik kinyomnak magukból. Még, ha csak rövid ideig 80% alatti töltöttségnél lehetséges nagy krafttal tölteni akkor is 90%-os töltési hatásfoknál (ennél rosszabb ma a 100 kW-os töltés hatásfoka) a hulladékhő 30kW. Ezzel -20 fokban kifűthető úgy 3 db családi ház. Képzeljük el azt, hogy mondjuk nyáron egy mélygarázsban, ahol eleve 30+ fok van majd ilyen hőforrások lesznek. "Fincsi"...

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.26. 08:58:48

@Wildhunt: A probléma nem csak ennyi. Maga az egész Tokamak féle komplexitás olyan magas, hogy eleve kétségessé teszi azt, hogy ha valaha műszakilag is megvalósítható, akkor mikor lesz gazdaságos.

Meg ki üzemeltet majd egy ilyen erőművet? Ha túl magas szakképzett munkaerő kell hozzá az is gát.

(Anno az MBT-70 harckocsi koncepciónál volt ilyen, arra mondták - hogy ha egyszer kiforr a koncepció - hogy szép, szép, de ennek használatához és üzemeltetéséhez kb. egyetemi diploma kell = nem jó.)

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Wildhunt 2019.08.24. 13:07:53

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: a15% plusz az az átlagos fogyasztásnövekedés. A csúcsok kisimítása teljesen más probléma, azt (ahogy írtam) meg lehet oldani plusz csúcserőművekkel, vagy fogyasztási korlátozással. Hiába dugja be mindenki egyszerre a verdát 40kW-ra, ha a töltő csak 5-öt fog ugyanis engedélyezni. Reggelig meg úgyis feltankol, főleg mert nem az összes autót kell 0-ról 100%-ra tölteni. A gond az, hogy a hálózat most nem erre van tervezve és méretezve. Nem az erőművek, a teljes ország vezetékeit és transzformátor állomásait kell elsősorban lecserélni.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Wildhunt 2019.08.24. 12:57:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: most még. Mert a tórusz percek alatt válik instabillá tiszta plazmánál is. Mivel működő reaktor csak akkor lehet, ha ezt sikerül megoldani, és mivel ebből a megoldásból következnie kellene a szennyezéshez kalibrálásnak, ezért szerintem ez nem akkora probléma. A probléma az, hogy az első TOKAMAK óta mindig 10-20 év múlva készülhet el.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.23. 19:02:57

@Arcade Macho: A UPS rendszereket összemosni a grid szintű tárolással a Gizike és gőzeke összekeverése.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.23. 18:58:49

@Arcade Macho: Balfék számítás, mert ha a műszaki feladat az, hogy több hétig kéne tárolni, akkor akkora a beruházási költség, hogy az egész költség értelmetlen.

Egyébként az agyonsztárolt musktesla 85kWh-s akksiját 10k USD ár táján mérik. Az 117 USD/kWh.

Csak az felejted el, hogy van töltési veszteség, van tárolási veszteség és van kinyerési veszteség és a tároláskor és kinyeréskor is a szállítási ahhoz képest, ha ha nem tárolod el, akkor egyszer van hálózati és nincs egyik sem.

Az grid szintű tárolás töltéssel a legostobább dolog ever. Vészüzemre és csúcsok simítására jó, de a láthatáron nincs az, hogy legyen költség értelme annak, hogy te a szar load factorral bármit kezdjél úgy, hogy akksikat teszel bele a rendszerbe.

Olcsóbb olyan erőművet és hálózatot építeni és tisztább is, ha annyit termelsz, ami a fogyasztás.

Valami újgenerációs hippi ökörség ez a tárolgatás.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.23. 18:52:36

@Ad Dio: Többe került az egész szart megépíteni, mint amit valaha tárolni fog.

Ameddig az emberek 99%-nak a középiskolás fizikai is megugorhatatlan akadály - de valahogy mégsem buknak meg - addig képesek ilyen hülyeségeket elhinni, hogy grid szintű energiatárolás.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

molnibalage 2019.08.23. 18:49:58

@Arcade Macho: Számolni kéne és nem csak véleményezni. Az energiatárolás akkor is irgalmatlan tömeget eredményezne, ha sikerülne szénhidrogén kémiai kötést elérni. 1 kg benzin gázolajban van kb. 11,5 kWh. Az akksik energiasűrűsége meg kb. 0,15 kWh/kg.

Nézd meg mibe kerül 1 liter gázolaj vagy ETO és mibe 1 kg akksi.

Igazából 3 nagyságrend is kevés lenne és akkor n+1 faktor még szóba sem került.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.08.23. 16:34:15

@Wildhunt: Ehhez képest az ITER esetében 8 óránkénti leállásokkal számolnak.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.08.23. 16:29:52

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Mert nem adtad meg a töltési teljesítmény felvételt a Tesláknak.

Bejegyzés: Jöhetnek az ipari méretű akkumulátorpakkok!