Az elmúlt hónapok, évek folyamatos üzemanyagár emelkedése egyértelműen sok bosszúságot okoz Budapesten és környékén is több százezer gépjármű használónak, fuvarozónak, taxisnak, és azoknak, akik termékeikbe, szolgáltatásaikba szükségszerűen be kell, hogy építsék az extra költségeket. Sokakat viszont kimondottan pozitívan érint az okozat, vagyis a szemmel láthatóan csökkenő forgalom, a dugók elmaradása, a levegő minőségének vélhető javulása, a zaj mértékének enyhülése, és egyáltalán a túlzsúfolt városi közlekedés negatív pszichés és egészségügyi hatásainak csökkenése. Ezzel kapcsolatban mindenféle érdekességet itt olvashatnak.
Csökkentheti a Barátság olajvezeték fontosságát Oroszország erőfeszítése, hogy újabb utakra terelje olaj- és gázexportját a Jamestown Foundation szakértői szerint. A Kelet-Európára specializálódott washingtoni agytröszt legutóbbi elemzése azt állítja, hogy Moszkva célja az Európának szánt energia továbbításában a volt szovjet tranzitországok, Fehéroroszország és Ukrajna szerepének csökkentése. A gázvonal megváltoztatására a legfontosabb próbálkozás a Déli Áramlat, a nyersolajút esetében pedig a Balti Olajvezeték-rendszer, amelynek újabb, második szakasza a közeljövőben kezd működni. A részleteket itt találják.
Fogytán a szén! Még mintegy 18 évre elegendőek Csehország barnaszén tartalékai, amennyiben a szénfogyasztás a mai szinten marad - állapította meg a cseh barnaszénkutató intézet a tavalyi évről szóló, most nyilvánosságra hozott jelentésében. Az észak-csehországi barnaszénmedencében még mintegy 846 millió tonna barnaszenet lehet kibányászni a mai feltételek mellett. Ez azonban csak töredéke a mintegy ötmilliárd tonnára becsült barnaszénnek, amely a szélesebb környéken lakott települések és városok alatt található. Ennek a szénnek a kibányászását azonban a hatályos törvények és részben a gazdaságosság jelenleg akadályozzák. A részleteket itt olvashatják.
Bevásárolja magát a LEGO Németország egyik legnagyobb tengeri szélerőmű-projektjébe. A dán játékgyártó több mint félmilliárd dollárt fordít, a 277 MW-os tengeri szélparkban lévő 32%-os részesedés megvásárlására. A részleteket itt olvashatják.
Skandiávia és a Baltikum a Gaz-System lengyel állami gázszállító vállalat új célpontja, Mikolaj Budzanowski kincstárügyi miniszter szerint a stratégiai jelentőségű társaság egyebek közt gázvezetékek és cseppfolyós gáz szállításával törhetne be az észak-európai piacokra. A Gaz-System jelenleg a tengermelléki Swinoujscieben épít egy cseppfolyós gázterminált, melyet várhatóan 2014 nyarán adnak át. A beruházást nettó 2,4 milliárd zlotyra (576 millió euró) becsülik. További információkat itt találnak.
Három japán nagyváros felszólította a Kansai Electric Power Companyt, Japán második legnagyobb atomreaktorokat üzemeltető cégét, hogy keressen alternatív energiaforrásokat. A városok vezetői a fukusimai katasztrófa megismétlődésétől félnek. Egy tavalyi közvélemény-kutatás szerint a japánok háromnegyede szeretné, ha fokozatosan leállítanák az atomerőműveket. További információkat itt olvashatnak.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
Utolsó kommentek