A középületek folyamatos korszerűsítése, az energiafogyasztás csökkentése, a fogyasztók jobb informálása, a nagyvállalatok rendszeres energiaauditjának kötelező lefolytatása, egyebek mellett ezek állnak az Európai Unió új energiahatékonysági irányelvének tervezetében. Lehetséges, hogy az energiahatékonyság terén is kötelező érvényű vállalásokat kell tenniük a tagállamoknak.
A Bizottság által készített elemzés szerint a jelenlegi nemzeti energiahatékonysági politikákból a 2020-as közösségi célkitűzés alig fele teljesülne, miközben az energiahatékonyságban rejlő lehetőségek hordozzák magukban a legnagyobb gazdaságélénkítő lehetőséget a korábban tárgyalt három 2020-as célkitűzés közül. Az EB kalkulációi szerint a 20%-os megtakarítási célkitűzés előnyei hatalmasak, jelentős pénzügyi forrásokat szabadíthatnak fel a Közösség területén. Az egyik érzékletes példa szerint, amennyiben az EU képes megvalósítani a 20%-os megtakarítást, akkor az, árampiaci keretek között 1000 szénerőmű vagy 500 ezer szélturbina felépítését tenné szükségtelenné. A részleteket itt olvashatják.
A világ legnagyobb szélturbináját fejlesztette ki és építette fel az Alstom. A Franciaországban most bemutatott új szélturbina méreteit tekintve egyedülálló a világon. Szerkezete 100 méter magas, amely 30 méter mély alapokon áll, annak érdekében, hogy megtartsa a turbina 1.500 tonnás össztömegét. A világ legnagyobb, 73,5 méter hosszúságú turbinalapátjai 150 méter átmérőjű kört írnak le, ami közel ötszöröse a budapesti óriáskerék átmérőjének. További információkat itt érnek el.
Tavaly áprilisban az Európai Bizottság egy olyan javaslatot fogalmazott meg, melyben megadóztatta volna az alternatív üzemanyagokat és fokozatosan kivezette volna azok adókedvezményét. Az Európai Parlament Gazdasági és Monetáris Bizottsága több módosítást is javasolt, ennek értelmében a környezetbarát energiahordozók 2023-ig adókedvezményben részesülhetnek, azt követően pedig minimális adóteherrel sújtanák azokat. Az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetség, melynek az MGKKE is tagja örömmel fogadta, hogy 2030-ig meghosszabbítást nyert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése. Részleteket itt találnak.
Nem kér a Chevronból és a palagázból a román lakosság - meghiúsulhat a frissen megszerzett koncesszió. Az Országos Ásványkincshatóság (ANRM) és a Chevron Romania között létrejött koncessziós megállapodás még nem jelent "biankó csekket" a palagáz kitermelésre - jelentette ki pénteken Borbély László környezetvédelmi miniszter. A munkálatok engedélyeztetése egy átfogó procedúra, a cégnek el kell készítenie a tevékenységével kapcsolatos környezetvédelmi hatástanulmányt, amely dokumentáció alapján a zöld tárca az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelően engedélyezi vagy sem a kitermelést. Eddig, még egyetlen vállalat sem kért környezetvédelmi engedélyt palagáz-kitermelésre a minisztériumtól - szögezte le Borbély. Részleteket itt olvashatnak.
A könyvvizsgálók szerint a minőségbiztosítással, a beszerzésekkel, a munkavállalókkal és a földvásárlásokkal kapcsolatosan is gondok adódtak a második kínai Nyugat-Kelet gázvezeték építésekor. Csaknem 840 millió jüanra (29,4 milliárd forint) rúg a szabálytalan beszerzéssel megvásárolt építőanyagok és felszerelések értéke, a számítási hibák pedig 204 millió jüannal (7,1 milliárd forint) növelték a beruházás kiadásait - állapította meg a nemzeti könyvvizsgáló hivatal a Nyugat-Kelet gázvezeték munkálataival kapcsolatban. A tavaly június és szeptember között elvégzett vizsgálat illegális albeszerzők foglalkoztatására, irreálisan magas vételi árakra és tetszőlegesen megszabott díjakra is fényt derített. A részleteket itt olvashatják.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
Utolsó kommentek