Összeálltak a magyar megújuló szövetségek és hivatalosan is útjára bocsájtották a Magyar Megújuló Energia Platform elnevezésű „zöld hajót”. A platform alakuló ülésén Glattfelder Bélát választották elnökké. A társulat célja természetesen hogy tagjainak törekvéseit összefogva a megújuló energiaforrások hasznosítását Magyarországon előre mozdítsa.
A Platform a MET keretében közre kíván működni az NCST végrehajtásában. Támogatni kívánja a klíma védelemmel, a megújuló energiaforrások hasznosításával, az energia hatékonysággal és az energiatakarékossággal kapcsolatos hazai és európai jogalkotást, közre kíván működni ezen jogszabályok végrehajtásában, a pályázati felhívások előkészítésében és az elért eredmények értékelésében. S emellett a platform kezdeményezi a megújuló energiaforrások hasznosításáról szóló törvény megalkotását is. A részleteket itt találják.
Lázár János ezúttal az áramtörvényhez nyúlna. A Fidesz frakcióvezetője szigorítaná az áramkikapcsolásra vonatkozó hatályos szabályozást. A politikus javaslata szerint az áramkereskedők csak az energiadíj-tartozás után kezdeményezhetnék a nem fizető fogyasztó hálózatról történő lekapcsolását, míg a rendszerhasználati díjakkal kapcsolatos elmaradások esetében nem. A Lázár-féle felvetésről bővebb információk itt érhetők el.
Eléggé vegyes képet mutatott a mai Mol harmadik negyedéves gyorsjelentés. Az üzemi és EBITDA soron minimális volt a lemaradás a várakozásokhoz képest, a nettó profit viszont annál magasabb lett (bár a társaság teljesítményét az üzemi eredmény jobban tükrözi a pénzügyi sor torzító hatásai miatt). Mivel a papírok továbbra is meglehetősen alacsony árazási szinteken forognak, még a vártnál kicsit gyengébb üzemi eredmény (és a negyedik negyedévre vonatkozóan is inkább kicsit romló kilátások) sem okozhatnak akkora csalódást, hogy érdemben veszítsenek vonzalmukból a részvények. További információk itt találhatók.
Mától jegyezhetők az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. kötvényei. A Budapesti Értéktőzsdén listázott, feltörekvő energetikai cégcsoport értékpapírjait november 21-éig, hétfőig vásárolhatják meg a befektetők. A kötvény éves hozama fix 12,37 százalék. A részletek itt olvashatók.
Az elmúlt időszakban egyre több járműgyártó cég jelenti be, hogy újabb és újabb modelleken vizsgálják az alternatív meghajtást. A Seatnál a Leon TwinDrive Ecomotive-al, amely egy hálózatról tölthető hibrid, illetve a tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt Altea XL Electric Ecomotive-al nevez a „versenybe”. A prototípusok spanyol kormányszervekhez kerülnek, az első hibrid 2015-ben készül majd sorozatgyártásban. További információkat itt talál.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
Utolsó kommentek