Ismét a nehéz körülmények között élők helyzetén akar rontani a kormányzat? A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) ugyanis azt szeretné törvénybe foglalni, hogy a 60 napon túli áram-, illetve gázdíj hátralékkal rendelkezőknél kötelező legyen felszereltetni a kártyás mérőórákat. Ez az intézkedés a jelenleginél is nehezebb helyzetbe hozná a fizetési gondokkal küzdőket, mivel előre kellene kifizetniük a fogyasztásukat, és sok milliárdos pénzügyi terhet róna az energia-szolgáltatókra is, mert nekik kellene állniuk az óracseréket. Jó üzlet lenne viszont a nyugat-európai piacokról az elavultságuk miatt már kiszorult mérőórák gyártóinak és forgalmazóinak, illetve a mellettük lobbizó politikusoknak – legalábbis ezt állítja a Népszava.
Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató Kft. ügyvezetője szintén úgy véli, hogy a problémára nem jelent igazi megoldást a kártyás órák kihelyezése. A rászorulóknak inkább megfelelő támogatást kellene biztosítani számláik kifizetéséhez, ehhez viszont nincs szükség speciális mérőegységekre. Más szakértők szintén arra hívták fel a figyelmet, hogy az előrefizetős órák felszerelése nem tekinthető 21. századi megoldásnak. A részletekről itt olvashatnak.
A Nabucco konzorcium (NIC) az eredeti elképzelés mellett több más forgatókönyvet is vizsgál a kaszpi-térségbeli gáz Európába juttatására. A Dow Jones értesülése szerint a konzorcium jelenleg vizsgál egy kisebb, Bulgáriától Ausztriáig futó vezetéket, amelynek éves kapacitása az eredeti tervben szereplő 31 milliárd köbméter fele lenne. További információkat itt találnak.
Az oroszok megszállják az európai energiapiacokat. A Gazprom után most az áramóriás is jönne. A külföldi terjeszkedésre készülő orosz állami villamos energia termelő és kereskedő társaság, az Inter RAO UES „több mint egy” erőművet vásárolna a német RWE társaságtól, amely éppen kivonulóban a nukleáris áramtermelésből. A részleteket itt találják.
Francia atom a briteknek. Nicolas Sarkozy francia államfő és David Cameron brit miniszterelnök február 17-i párizsi csúcstalálkozóján megállapodássorozat született a két ország között a polgári nukleáris energia terén megvalósítandó együttműködésről. A megállapodások újabb lehetőséget nyitnak az Areva és az EDF (Électricité de France) francia energiavállalatok arra vonatkozó tervei előtt, hogy ún. Európai Nyomottvizes Reaktorok (EPR - European Pressurized Reactor) megépítésében vegyenek részt az Egyesült Királyságban A megállapodásról itt találnak további információkat.
A Kína útjain közlekedő elektromos autók szennyezőbbek a benzineseknél, s jóval károsabbak az emberek egészségére is - állítják az amerikai Tennessee Egyetem kutatói nemrég publikált tanulmányukban. A szakemberek 34 kínai nagyvárosban ötfajta technológiát használó jármű károsanyag-kibocsátását és egészségre gyakorolt hatását vizsgálták. Az eredményekről itt olvashatnak.
És egy rövidke hír a végére: Szaúd-Arábiában 2014-ben adják át azt a hatalmas, 4 gigawatt beépített teljesítményű (két paksi atomerőműnyi), kombinált ciklusú erőművet, amely az ország áramellátásnak a tizedét adhatja. A majdani üzemeltető a német Siemensnek több mint egymilliárd dolláros megbízást adott. A társaság 12 gáz- és 6 gőzturbinát, 12 generátort gyárt le, és elvégzi a karbantartási feladatokat is.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
Utolsó kommentek