Ugyan kevesebb volt a probléma, de több kötbért kellett fizetniük az áramszolgáltatóknak tavaly a nem teljesítések miatt, mint a megelőző évben - áll a Magyar Energia Hivatal (MEH) éves jelentésében. A Magyar Energia Hivatal 2003 óta minden évben értékeli a villamos energia elosztó hálózati, egyetemes szolgáltatói és kereskedői engedélyesek egyedi felhasználókat érintő minimális minőségi követelményei, az úgynevezett Garantált Szolgáltatások (GSZ) teljesítéseit.
A MEH tavalyi összesített adatai szerint a GSZ által szabályozott területekre eső 12,6 millió ügyből 86,6 ezer esetben nem teljesítették a követelményekben előírtakat. Az esetszám tavaly 85 ezer, tavaly előtt 123 ezer volt. A kifizetett kötbérek összege 2008-ban 9,5 millió, 2009-ben 70 millió, tavaly pedig 178 millió forint volt. A részleteket itt olvashatják.
A magyarok 92 százaléka szerint egyre súlyosabb probléma a környezetszennyezés, és pénztárcájuk szerint próbálnak környezettudatosan élni. Emellett a magyarok 82 százaléka szerint a globális felmelegedésre nagyobb figyelmet kell fordítani. Saját bevallásuk szerint tízből mintegy kilencen (87 százalék) lekapcsolják a villanyt, amikor épp nincs rá szükségük, vagy épp energiatakarékos égőt használnak. Emellett háromból két megkérdezett járul hozzá az újrahasznosításhoz szelektív hulladékgyűjtés formájában és ugyanennyien közlekednek környezetbarát módon - sétálnak, vagy inkább bicikliznek - autózás helyett. (Ez utóbbi trend persze az egyre emelkedő benzináraknak is betudható.) További információk itt találhatók.
A KÁT rendszer mindenre hatással van, változásának hatására könyvelhetett el 14 százalékos bevételcsökkenést el az Alteo az idei első három negyedévben, amelynek hatására az EBITDA feleződött, a tavalyi 196 millió forintos nyereséget követően pedig 136 milliós veszteség halmozódott fel. A részletek itt és itt olvashatók.
Folyik az MVM-nél a Déli Áramlat megépíthetőségének vizsgálata és a megszerzendő E.On cégek átvilágítása is. Az orosz gáz európai szállítására lefektetendő csőről az orosz Gazprom 2012. második felében hozná meg a végső beruházási döntést. A projekthez közeli forrás szerint a sok országot érintő építkezésnek Magyarországon lendületet adhat, hogy a Déli Áramlat Zrt.-ben a Magyar Fejlesztési Bankot az MVM fogja felváltani. További részleteket itt találnak.
Uniós pénzből végzik el a Közép-dunántúli Országos Büntetés-végrehajtási Intézet kezelésében lévő székesfehérvári börtön épületenergetikai fejlesztését. A projekt megvalósítására több mint 65 millió forint, vissza nem térítendő támogatást kapott az intézmény. A projekt keretében kicserélték a 110 éves börtönépület még eredeti nyílászáróit, kazánjait és melegvíz-előállító berendezéseit, valamint elvégezték a fogvatartottakat foglalkoztató, a város több intézményét is kiszolgáló mosoda technológiai korszerűsítését. Mindezzel éves szinten 3,6 millió forinttal csökken az üzemeltetési költség. A részletek itt olvashatók.
A magyar piacon jelen pillanatban már három márka kínál elektromos hajtású autókat, ám a bemutatómodelleken kívül nem sok fut a hazai utakon. A három is testvérmodellt (japán–francia szülők közös gyermeke) a rossz értékesíthetőségi mutatók miatt együttműködéssel, közös fejlesztéssel és gyártással javította a Mitsubishi, a Peugeot és a Citroën. Nem csak nálunk, külföldön sem jobb a helyzet: tavaly 507, az idei első fél évben 5222 villanyautó kelt el Európában, ami óriási robbanás, mégis messze elmarad a várakozásoktól. A témáról részletesen itt olvashat.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, kövessen minket a Facebookon is!
Utolsó kommentek